کد خبر: 52947 A

نویسندگان رنگین‌پوست دو برابر شدند

نویسندگان رنگین‌پوست دو برابر شدند

آمار نویسندگان رنگین‌پوست ادبیات جوانان در بریتانیا طی دو سال گذشته حدود دوبرابر شده است.

ایران آرت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ۱۹.۶ درصد نویسندگان بریتانیا که در سال ۲۰۱۹ در حوزه ادبیات جوانان کتاب چاپ کرده‌اند رنگین‌پوست هستند. این آمار در سال ۲۰۱۷، ۷.۱ درصد و در سال ۲۰۱۸، ۱۳.۲۵ گزارش شده بود.

کندی گورلی که یک رمان‌نویس متولد فیلیپین و ساکن بریتانیا است می‌گوید: "با این‌که آمار اعلام‌شده فقط حوزه ادبیات جوانان را در برمی‌گیرد، این حس امیدواری در من ایجاد شده که تلاش‌ها برای برقراری عدالت در صنعت نشر در سایر حوزه‌های ادبیات نیز عملی شود."

به گزارش ایسنا نتایح یک تحقیق در سال گذشته نشان داد طی یک دهه اخیر کمتر از دو درصد از نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک در بریتانیا را مردم رنگین‌پوست بریتانیایی تشکیل داده‌اند.  

نشریه گاردین سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: "بریتانیا مدتی است تحقیقاتی را در راستای گردآوردی اطلاعات مربوط به اقلیت‌های نژادی در کتاب‌ و کتاب‌خوانی آغاز کرده است. این درحالی است که مرکز کتاب تعاونی کودکان در ایالات متحده،‌ سال‌ها تحقیقاتی در راستای گوناگونی نژادی در کتاب و کتاب‌خوانی انجام داده است. اطلاعات ارائه‌شده اخیر حاکی از ایجاد تغییرات اساسی در این حوزه است. طبق این آمار، تعداد کتاب‌هایی که از شخصیت‌های اصلی آفریقایی آمریکایی بهره برده‌اند در ۱۰ سال اخیر دوبرابر شده و این آمار درباره شخصیت‌های آسیایی به سه‌برابر رسیده است."

 

نویسنده نویسنده مشهور نویسنده رنگین پوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین