کد خبر: 53299 A

جایزه ۱۰ هزار یورویی برای نویسنده زن ایرانی آمریکایی

جایزه ۱۰ هزار یورویی برای نویسنده زن ایرانی آمریکایی

این جایزه هر ساله به کتابی اهدا می‌شود که نشانه‌ای از استقلال فکری داشته باشد و از آزادی اجتماعی و شجاعت اخلاقی توام با روشنفکری حمایت کند.

ایران آرت: دینا نیری نویسنده ایرانی-آمریکایی جایزه سال ۲۰۲۰ خواهر و برادر شول در مونیخ آلمان را دریافت می‌کند. او به خاطر کتاب "پناهنده ناسپاس" که در حقیقت بیوگرافی خود اوست این جایزه مهم آلمان را برنده شده است.

دینا نیری به دلیل آخرین کتابش "پناهنده ناسپاس" (The Ungrateful Refugee)  که به نوعی بیوگرافی خود اوست این جایزه را دریافت می‌کند.

مراسم اهدای این جایزه روز ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) در مونیخ برگزار می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله هیأت داوران جایزه خواهر و برادر شول (Geschwister Scholl)، دلیل اهدای این جایزه به کتاب خانم نیری را پرداختن به یکی از مهمترین موضوعات امروز جهان، یعنی پناهندگان عنوان کرده‌است. در بیانیه هیأت داوران به آمار دفتر پناهندگان سازمان ملل اشاره شده که بر اساس آن ۸۰ میلیون پناهنده در سراسر دنیا به علت درگیری، جنگ و نقض شدید حقوق بشر مجبور به فرار از کشورشان شده‌اند.

هیأت داوران، کتاب نیری را "درخواستی برای به رسمیت شناختن کرامت تک تک انسان‌ها" دانسته است.

جایزه ۱۰ هزار یورویی خواهر و برادر شول هرساله به کتابی اهدا می‌شود که "نشانه‌ای از استقلال فکری داشته باشد، از آزادی اجتماعی و شجاعت اخلاقی توام با روشنفکری حمایت کند و انگیزه بخش برای آگاهی همراه با مسئولیت باشد."

 

نویسنده زن دینا نیری نویسنده ایرانی نویسنده ایرانی آمریکایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین