کد خبر: 53524 A

خرید نسخه نایاب هری پاتر با یک هدف عجیب

خرید نسخه نایاب هری پاتر با یک هدف عجیب

فروشنده نسخه کمیاب هری پاتر می‌گوید آن را برای آموزش زبان انگلیسی از طریق دنیای جادوگری به فرزندش خریداری کرده بود.

ایران آرت: یک نسخه کمیاب از اولین چاپ مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری به قیمت ۶۰ هزار پوند در حراجی هانسونز دربی‌شایر فروخته شد.

لدبایبل خبر داد، یک نسخه کمیاب از اولین چاپ مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری به قیمت ۶۰هزار پوند در حراجی هانسونز دربی‌شایر فروخته شد. این کتاب تقریبا ۲۱ سال در قفسه کتابخانه یک خانواده انگلیسی دست نخورده مانده بود. این نسخه اولیه از کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو توسط شخصی فروخته شده است که می‌گوید بعد از مهاجرت به کشور لوکزامبورگ آن را برای آموزش زبان انگلیسی از طریق دنیای جادوگری به فرزندش خریداری کرده بود.

به نقل از ایبنا اولین بار کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو تنها در ۵۰۰ جلد در سال ۱۹۹۷ منتشر شده است که تا کنون بسیاری از آنها در حراجی‌های مختلف دنیا به قیمت‌های گزافی فروخته شده است. جیم اسپنسر کارشناس حراجی مذکور می‌گوید امیدوار بودیم کتاب را به قیمت ۵۰هزار پوند بفروشیم ولی مشتری‌ها ظاهرا خیلی به این کتاب‌ها علاقمندند.

اسپنسر گفت: این بالاترین قیمتی است که برای یک کتاب هری‌پاتر در این حراجی قیمت‌گذاری شده است. به گفته این کارشناس حراجی این چهارمین کتابی است که از مجموعه هری‌پاتر فروخته می‌شود. جالب اینجاست که از ۵۰۰ نسخه چاپ شده این کتاب ۳۰۰ جلد آن برای مدارس و کتابخانه‌های عمومی ارسال شده بود.

 

هری پاتر جی کی رولینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین