کد خبر: 53831 A

تاثیر عجیب کرونا روی فروش کتاب‌های هری پاتر

تاثیر عجیب کرونا روی فروش کتاب‌های هری پاتر

بلومسبری در گزارش خود که در سایت این انتشارات منتشر شد، اعتقاد دارد شیوع ویروس کرونا و قرنطینه علت اصلی افزایش فروش داستان‌های هری‌پاتر بوده است.

ایران آرت: انتشارات بلومسبری ناشر کتاب‌های مجموعه داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که فروش این مجموعه در نیمه نخست سال جاری نسبت به یک دوره 10 ساله گذشته افزایش دوچندانی داشته است. بلومسبری در گزارش خود که در سایت این انتشارات منتشر شد، اعتقاد دارد شیوع ویروس کرونا و قرنطینه علت اصلی افزایش فروش داستان‌های هری‌پاتر بوده است.

نایجل نیوتن مدیر اجرایی انتشارات بلومسبری گفت: در دوره آغاز قرنطینه فروش انتشارات بسیار کاهش یافت و حتی مجبور به اخراج بسیاری از کارمندان شدیم ولی به طور شگفت‌انگیزی فروش کتاب‌های هری‌پاتر افزایش یافت و تمام کسری‌‌ها به واسطه همین فروش جبران شد.

وی افزود: در یک دوره شش ماهه از ابتدای ماه آگوست به واسطه فروش داستان‌های هری‌پاتر با نرخ 60درصدی حدود 78میلیون پوند سود خالص نصیب انتشارات شده است که این رقم از سال 2018 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

ایبنا نوشت به گفته نیوتن فروش کتاب‌های چاپی هری‌پاتر از اواسط ماه جولای تا کنون 8درصد افزایش داشته و در انواع کتاب الکترونیک نیز رشد بیشتری از این مقدار ثبت شده است.

بعد از مجموعه هری‌پاتر بیشترین فروش مربوط به کتابی با عنوان بشریت نوشته راتجر برگمن است. کتاب دیگر پرفروش انتشارات بلومسبری کتابی نوشته رنی ادو-لاج است که موضوع آن بحث درباره نژادپرستی است. تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا موجب پرفروش‌ شدن کتاب‌های با این موضوع شده است.

هری پاتر جی کی رولینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین