کد خبر: 54162 A

کشف کتاب‌های سرقت شده گالیله و نیوتن

کشف کتاب‌های سرقت شده گالیله و نیوتن

صدها کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته با تلاش پلیس انگلیس از کشور رومانی بازگردانده و به دست صاحبان آنها رسید.

ایران آرت: صدها کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته با تلاش پلیس انگلیس از کشور رومانی بازگردانده و به دست صاحبان آنها رسید. این کتاب‌های مستند مربوط به آثاری از قرون گذشته بودند که روی بعضی از آنها اسامی مشهوری مثل گالیله، اسحاق نیوتن و فرانسیسکو نقاش اسپانیایی وجود داشت.

پلیس انگلیس می‌گوید این کتاب‌ها به ارزش بیش از دو و نیم میلیون پوند از انباری در شرق لندن به سرقت رفته بودند و متعلق به پنج کلکسیون‌دار انگلیسی هستند.

به گزارش ایبنا اندی دورهام سرپست تیم کارآگاهی پلیس انگلیس آثار به سرقت رفته را در کشور آمریکا پیگیری کردند که بعد از آن به کشور رومانی منتقل شده بودند. گفته می‌شود این مجموعه شامل 240 کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته در انباری در زیر زمین در شهر «نمت» واقع در شرق رومانی نگهداری می‌شدند که پلیس انگلیس با همکاری کتابخانه ملی رومانی موفق به کشف آنها شده است.

در تحقیقات اولیه کتابخانه ملی رومانی گفته است که 83 جلد از کتاب‌ها به خاطر رطوبت خسارت جزئی دیده‌‌اند ولی بقیه کتاب‌ها سالم باقی مانده است. دادگاه کینگستون 12 مرد را به خاطر دست داشتن در پرونده دزدی کتاب‌ها محکوم کرده است. یکی از جرایم شایع در کشور انگلیس دزدی آثار قدیمی و کتاب‌های نایاب متعلق به نویسندگان دوره رنسانس است که سودهای میلیارد دلاری در این تجارت گزارش می‌شود.

 

کتاب ادبیات گالیله نیوتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین