کد خبر: 54185 A

رمان‌های جین آستین سوژه یک سریال شد

رمان‌های جین آستین سوژه یک سریال شد

قرار است به ‌زودی یک مینی‌سریال 6 قسمتی از 6 رمان مختلف جین آستین ساخته شود.

ایران آرت: هر اپیزود از سریال 6 قسمتی جدید با عنوان «آستن مدرن» از یکی از کارهای متفاوت جین آستن، نویسنده بریتانیایی اقتباس شده که فیلمبرداری اولین قسمت آن با رمان «غرور و تعصب» آغاز می‌شود و در سان‌فرانسیسکوی معاصر جریان دارد.

این سریال قرار است با نظارت النور بورجس که بیشتر به عنوان نمایشنامه‌نویس شناخته می‌شود و تهیه‌کنندگی اجرایی و نوشتن فیلمنامه‌ این اثر اقتباسی نیز را بر عهده دارد ساخته شود. شرکت فیلمسازی امریکایی برادران وارنر و شبکهٔ تلویزیونی سی‌دابلیو نیز ساخت و تولید این اثر را بر عهده خواهند داشت.

هنوز از چیدمان این اثر اقتباسی خبری در دست نیست اما به نظر می‌رسد که سریال می‌خواهد تابلویی را از جهان داستان‌نویس بریتانیایی ترسیم کند و با بازآفرینی و تجسم مدرن و معاصر از رمان‌های او نگاهی متفاوت از عشق و خانواده در نابرابری و بی‌ارتباطی زمانه ما به مخاطبان هدیه می‌دهد.

به گزارش ایبنا آثار جین آستن در طی سال‌ها مورد اقتباس‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته است. تنها از کتاب «غرور و تعصب» این نویسنده چندین مینی‌سریال و نیز چند اثر بلند سینمایی ساخته شده است. آخرین فیلم از این اثر به کارگردانی جو دایت با بازی کیرا ناتلی در نقش الیزابت بنت و متیو مک‌فایدن در نقش آقای دارسی به روی پرده رفت.

جین آستن، نویسنده قرن 18 و 19 انگلیسی و یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خود است. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، « منسفیلد پارک» و« اما» از رما‌ن‌های او هستند که در زمان حیات نویسنده منتشر شد و دو رمان «نورثنگر آبی» و «ترغیب» پس از مرگ او در سال 1817 میلادی رنگ چاپ به خود دیدند.

 

جین آستین سریال جین آستن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین