کد خبر: 54486 A

کتابی که زندگی مک کینون گایمن را نجات داد

کتابی که زندگی مک کینون گایمن را نجات داد

روزنامه گاردین عقیده و نظرات گایمن درباره کتاب‌های ارزشمند موجود در بازار و کتاب‌هایی که در طول زندگی و شغلش تاثیرگذار بوده‌اند را جویا شده است.

ایران آرت: ریچارد مک‌کینون گایمن نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، رمان‌نویس، خالق کتاب کامیک، تئاتر صوتی و فیلم انگلیسی سبک‌های علمی تخیلی و خیال‌پردازی است. او در حال حاضر با موسیقی‌دان آمریکایی آماندا پالمر ازدواج کرده ‌است، و در این کشور ساکن است. وی موفق به کسب جوایز متعددی شامل جایزهٔ جایزه‌های هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده ‌است.

از آثار قابل توجه او می‌توان به مجموعه کتاب‌های کامیک سندمن، و رمان‌های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد. او سردبیر مجلهٔ ابدی‌های مارول کمیک برای دورهٔ اول هم هست. از بین آثار وی داستان کوتاه هیولا، کتاب گورستان و کورالاین به فارسی ترجمه شده‌اند.

به گزارش ایبنا روزنامه گاردین عقیده و نظرات گایمن درباره کتاب‌های ارزشمند موجود در بازار و کتاب‌هایی که در طول زندگی و شغلش تاثیرگذار بوده‌اند را جویا شده است که مشروح آن به این طریق روایت شده است:

کتابی که زندگی‌ام را تغییر داد

کتاب خورشید جدید نوشته ژان ولف. این کتاب بسیار عالی و برجسته‌تر از زمانی است که اولین بار آن را مطالعه کردم. من شاید بدون دوستی ولف هیچ وقت نویسنده نمی‌شدم. او به من توصیه‌ می‌کرد که به جای نوشتن بیشتر از خواندن کتاب لذت ببرم.

کتابی که دوست داشتم بنویسم

در غبار نوشته هوپ میرلیس. این کتاب یک رمان فانتزی و تخیلی انگلیسی زبان است که درباره دنیای جن و پری صحبت کرده است. و بیشتر از تخیلی بودنش به حوادث واقعی زندگی و درس‌های آن درباره عشق به خانواده صحبت کرده است.

کتابی که الهام‌بخش نویسندگی من شد

سفر دریایی داون تریدر نوشته سی.اس.لوئیس. این کتاب را اولین بار در کودکی و وقتی شش سال داشتم خواندم. از کتاب‌های دیگر لوئیس عاشق داستان‌های نارنیا بودم و در اصل داستان‌های تخیلی جادویی نارنیا تاثیر اصلی در سبک نویسندگی من داشتند. لوئیس یکی از بهترین نویسنده‌های تمام زمان‌ها است و داستان‌های تخیلی او همیشه دوست داشتنی خواهند ماند.

کتابی که کاش خوانده بودم

تریسترام شاندی نوشته لارنس استرن. یادم می‌آید خلاصه‌ای از این کتاب خوانده بودم ولی تا کنون هیچ وقت موفق به خواندن آن نشده‌ام. امیدوارم به زودی بتوانم این رمان را بخوانم. هنوز که وقت نکردم.

کتابی که هدیه دادم

بنای یادبود نوشته تام فیلیپ. این کتاب رمانی درباره عصر ویکتوریا با تصاویر و نقاشی‌های جذاب است. همیشه سعی می‌کنم وقتی بخواهم به کسی هدیه بدهم یک نسخه از این رمان باشد.

 

رمان رمان نویس فیلمنامه ریچارد مک کینون گایمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین