کد خبر: 54805 A

بازیگران "ارباب حلقه‌ها" خانه تالکین را می‌خرند/ عکس

بازیگران "ارباب حلقه‌ها" خانه تالکین را می‌خرند/ عکس

بازیگران "ارباب حلقه‌ها" قصد دارند خانه تالکین را خریده و آن را به یک کانون ادبی تبدیل کنند.

ایران آرت: خانه جی. آر. آر تالکین در آکسفورد انگلیس آن جایی است که سرزمین میانه یا Middle Earth در آن خلق شد؛ جایی که بیلبو بگینز اولین بار با گندالف ملاقات کرد و الف‌ها و هابیت‌ها با اورک‌ها درگیر شدند.

این خانه قدیمی که تالکین در آن رمان هابیت و سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را نوشت، به زودی به فروش گذاشته می‌شود. جمعی از بازیگران مجموعه ارباب حلقه‌ها با هدف حفظ این خانه برای طرفداران و نویسندگان، یک کمپین تامین مالی جمعی با عنوان پروژه نورث مور برای خرید آن راه‌اندازی کرده‌اند. از جمله این بازیگران می‌توان به هنرپیشه نقش گندالف یعنی ایان مک‌کلن و مارتین فریمن که در مجموعه فیلم‌های هابیت نقش بیلبو را بازی می‌کرد، اشاره کرد. این گروه قصد دارند خانه تالکین را خریده و آن را به یک کانون ادبی تبدیل کنند.

به گفته جان ریس دیویس بازیگر نقش گیملی در مجموعه سینمایی ارباب حلقه‌ها، اگر این کمپین در رسیدن به هدفش موفق شود، خانه‌ای که تالکین از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۷ در آن سکونت داشت، به اولین کانون در سراسر جهان تبدیل خواهد شد که به این فانتزی‌نویس فقید اختصاص داده می‌شود.

اما چالش بزرگ این پروژه آن است که متولیان آن باید در عرض تنها ۳ ماه ۶ میلیون دلار پول جمع کنند. بیش از ۵ میلیون دلار از این پول صرف خرید خانه می‌شود و باقی آن نیز برای بازسازی و تعمیرات هزینه خواهد شد. اگر این کمپین به نتیجه برسد، خانه قدیمی تالکین به محفلی برای برگزاری مجموعه برنامه‌های ادبی برای نویسندگان فانتزی‌نویس تازه‌کار و طرفداران وی تبدیل خواهد شد.

خانه نویسنده «ارباب حلقه‌ها» کانون ادبی می‌شود

به گزارش ایرنا جی. آر. آر. تالکین یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم است. وی از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹ استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود و علاقه بسیاری به آفرینش زبان‌های فراساخته داشت. به نقل از این نویسنده مشهور انگلیسی، دلیل وی برای خلق داستان‌های تخیلی چون ارباب حلقه‌ها و هابیت این بود که بستری برای به کار گرفته شدن زبان‌های جدیدی که ساخته فراهم شود.

این روزها اخبار هیجان‌انگیز برای طرفداران دنیای هابیت و ارباب حلقه‌ها کم نیست. اوایل ماه جاری خبر آمد که تابستان آینده مجموعه‌ای چاپ نشده از نوشته‌های تالکین درباره دنیای تخیلی سرزمین میانی، به پیشخان کتابفروشی‌ها می‌آید.

این مجموعه که ماهیت سرزمین میانی (The Nature of Middle-earth) نام دارد شامل مقاله‌هایی دیده نشده درباره موضوعات مختلف از عمر جاودان اِلف‌ها گرفته تا جغرافی فرمانروایی گاندور خواهد بود و توسط انتشارات هارپرکالینز برای علاقه‌مندان منتشر می‌شود.

ارباب حلقه ها جی آر آر تالکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین