کد خبر: 54986 A

برنامه‌های ویژه موراکامی برای کریسمس و ولنتاین

برنامه‌های ویژه موراکامی برای کریسمس و ولنتاین

نویسنده مشهور ژاپنی در مراسم آغاز سال نو میلادی قرار است به عنوان مجری یک برنامه زنده رادیویی و در روز ولنتاین در یک جشن موسیقی حاضر شود.

ایران آرت: هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی در مراسم آغاز سال نو میلادی قرار است به عنوان مجری یک برنامه زنده رادیویی در کشور محل تولدش در شهر کیوتو حضور پیدا کند. گفته می‌شود این برنامه زنده قرار است از طریق رادیو مرکزی ژاپن در شهر توکیو و 38 ایستگاه رادیویی در سراسر این کشور پخش شود.

موراکامی یکی از مشهورترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات ژاپن محسوب می‌شود که کتاب‌ها و داستان‌های او در ژاپن و همچنین در سطح بین‌المللی پرفروش شده و به ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. 

برنامه مذکور از 11 شب 31 دسامبر سال جاری شروع و تا چند ساعت بعد از تحویل سال جدید میلادی به صورت زنده پخش خواهد شد. موراکامی پیش از این در سال 2018 در یک برنامه زنده رادیویی حضور پیدا کرده بود و از آن زمان در هیچ رویدادی شرکت نکرده است.

به گزارش ایبنا موراکامی در اظهاراتی که در وب‌سایت رادیو کیوتو منتشر شد خطاب به مخاطبان ژاپنی گفت: شما را دعوت به شنیدن زنگ‌های سال جدید میلادی در شهر باستانی کیوتو دعوت می‌کنم. این صدای زنده‌ای است که در مقابل صدای من خیلی بلندتر است و مهم نیست در آن وقت من چه خواهم گفت فقط باید منتظر بود و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

بر اساس این گزارش قرار است در برنامه زنده مذکور دو تن از دوستان نزدیک موراکامی در ژاپن او را همراهی کنند که یکی شینیا یاماناکا برنده جایزه نوبل زیست‌شناسی و مدیر دانشگاه کیوتو است و نفر دوم جوسی یاماگیوا رئیس سابق دانشگاه کیوتو است. گفته می‌شود موراکامی قصد دارد در 14 فوریه سال جدید در مراسم روز ولنتاین در یک مراسم موسیقی زنده نیز شرکت کند.

موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو در ژاپن به دنیا آمد. او در واقع در اواسط قرن بیستم و در زمانی متولد شد که به دوران "رونق کودک" نام گرفته ‌است که منظور نرخ افزایش ازدواج و تولد کودکان با افزایش قابل توجه و پایدار در میزان باروری در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه در غرب است. او تنها فرزند خانواده بود. پدرش پسر یک کشیش بودایی بود و مادرش دختر یک بازرگان از اوزاکا بود و هر دوی آن‌ها ادبیات ژاپنی را تدریس می‌کردند.

کارهای موراکامی جوایز متعددی را از جمله جایزه جهانی فانتزی، جایزهٔ بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر و جایزهٔ فرانتس کافکا دریافت کرده ‌است. از مهم‌ترین آثار موراکامی می‌توان به رمان‌های تعقیب گوسفند وحشی، جنگل نوروژی، کافکا در کرانه و کشتن کمانداتور اشاره کرد. استیون پول از روزنامهٔ گاردین، موراکامی را به خاطر دستاوردها و آثارش او را در بین بزرگ‌ترین نویسندگان قرار داده ‌است.

 

هاروکی موراکامی جایزه ادبی نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین