کد خبر: 54995 A

احیای عمارت تاریخی صدرزاده به همت گل گهر سیرجان

احیای عمارت تاریخی صدرزاده به همت گل گهر سیرجان

شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در حال احیا و به سازی بنای تاریخی صدرزاده سیرجان است که با استقبال فعالان فرهنگی روبرو شده است.

ایران آرت: ابنیه تاریخی بخش مهمی از هویت و پیشینه فرهنگی هر شهر و دیاری ست که در کشورهای توسعه یافته با هدف نمایش فرهنگ کهن خود، زمینه توسعه گردشگری و جلب توریست را نیز به انجام می رسانند.

گل گهر سیرجان با چنین چشم اندازی برای زنده داشت بنای کهن صدرزاده آستین همت را بالا زده تا حرکتی زیر ساختی در جهت توسعه سیرجان به انجام رساند.

اهمیت این اتفاق سبب شده تا امام جمعه و فرماندار ویژه سیرجان به همراه جمعی از مدیران شهرستان از روند این به سازی دیدن کنند.

در همین راستا چندی پیش ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تغییر کاربری عمارت تاریخی صدرزاده سیرجان به موزه صنعت سنگ‌آهن با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان خبر داد و ضمن ستایش این اتفاق خواهان الگو قرار دادن آن توسط سایر شرکت ها شد.

عمارت صدرزاده سیرجان

فریدون فعالی گفته بود پس از اتمام مرمت و احیاء عمارت تاریخی صدرزاده سیرجان، موزه صنعت سنگ آهن در این عمارت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عمارت صدرزاده در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل گهر سیرجان خریداری شد، اظهار داشت: پس از تهیه طرح مرمت و احیاء این بنای تاریخی، عملیات مرمت حفاظتی آن از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات مرمت جامع این اثر تاریخی در حال انجام است، تصریح کرد: جلب مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی در امر مرمت و احیاء آثار تاریخی - فرهنگی از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است که به صورت جدی دنبال می شود.

عمارت صدرزاده سیرجان

وی تاکید کرد: امید است سایر شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود همکاری لازم را با این اداره کل به عمل آورند.

بنای تاریخی صدرزاده، خانه تاریخی و قدیمی در سیرجان است که در دوره قاجار بناگذاری شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بنا در دو طبقه احداث شده که بخش‌های عمده‌ آن اصطبل، حمام، گاوچاه، استخر، باغچه، حوض خانه و شیرسنگی است که جاذبه گردشگری دارد.

سیرجان گل گهر عمارت صدرزاده
نظرات خوانندگان
  • حمید کاصفر
    پاسخ

    لطفا من الان ۴ساله خردی هست اینجا هستم نگهبان موزه یک بار هم اگه میشه اسم ماراهم بذارید.درکل چون ما از اولش اینجا بودیم خیلی چیزهارو میدانیم.لطفا اسم من حمیدکاصفر هست.کارگر فنی وسرکارگر ونگهبان ووو....کللا مهندسها من را میشناسن

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین