کد خبر: 55068 A

داستان گمشده شرلی جکسون منتشر شد

داستان گمشده شرلی جکسون منتشر شد

در این داستان جکسن ماجرای زنی ناراضی از محیط زندگی خود را روایت می‌کند که در یک مغازه دورافتاده کار می‌کند.

ایران آرت: داستان گم‌شده‌ای از شرلی جکسن نویسنده آمریکایی برای اولین بار منتشر شده است که در آن نویسنده در قالب داستان از جامعه نژادپرست و فاسد آمریکا انتقاد کرده است. در این داستان جکسن ماجرای زنی ناراضی از محیط زندگی خود را روایت می‌کند که در یک مغازه دورافتاده کار می‌کند.

شرلی جکسن نویسنده آمریکایی صاحب داستان کوتاه لاتاری است که برای اولین بار در مجله نیویورکر به چاپ رسید و از مشهورترین داستان‌های کوتاه قرن بیستم است. در واقع جکسون به خاطر نگارش داستان کوتاه «لاتاری» که سال ۱۹۴۸ نخستین بار در مجله نیویورکر به چاپ رسید، به شهرت رسید.

به گزارش ایبنا قرار است این داستان برای اولین بار در مجله استرند به صورت هفتگی منتشر ‌شود. جکسن در سال 1965 در سن 48 سالگی از دنیا رفت و بسیاری از داستان‌ها و رمان‌هایش نیمه کاره باقی ماندند. استیون کینگ نویسنده آمریکایی ژانر وحشت داستان های جکسن را یکی از بهترین قصه‌های ژانر ماورایی ارزیابی کرده است. کینگ رمان تسخیرشدگی خانه هیل یکی از کارهای جکسن را یکی از بهترین رمان‌های صد سال اخیر در ژانر ماورایی می‌داند.

جکسن بیش از ۱۰۰ داستان کوتاه نوشته ‌است بر اساس برخی از آثار جکسن مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی خلق شده ‌است. وی نویسنده مطرحی در دوره حیاتش بود و در سال‌های اخیر نیز کارهای او توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. او هشت عنوان رمان در کارنامه‌اش دارد که «آشیانه پرنده» و «ما همیشه در قلعه زندگی می کنیم» از جمله آنهاست. او چهار عنوان کتاب نیز برای کودکان نوشته است. در سال ۲۰۰۷ جایزه «شرلی جکسن» توسط بنیاد وی تاسیس شد.

 

نویسنده مشهور شرلی جکسون شرلی جکسن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین