کد خبر: 55516 A

ماجرای شاعر مشهوری که توسط رقیب عشقی‌اش کشته شد

ماجرای شاعر مشهوری که توسط رقیب عشقی‌اش کشته شد

لکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده روس برای حفظ حیثیت و غرور خود در ۳۷ سالگی رقیب عشقی خود را به دوئل با تپانچه فراخواند.

ایران آرت: بزرگ‌ترین شاعر روس و بنیانگذار ادبیات مدرن روسیه، الکساندر پوشکین (۱۸۳۷-۱۷۹۹)، در جریان یک دوئل عشقی کشته شد. او چهار ماه آخر زندگی را در آپارتمانی در سن‌پترزبورگ با خانواده‌اش گذراند و این آپارتمان، بعدها به موزه یادبود پوشکین تبدیل شد.

این خانه در حوالی رودخانه مویکا، نزدیک میدان قصر، یک ساختمان نئوکلاسیک زرد - خانه قبلی پرنسس ولکونسکی - نمونه‌ای از ساختمان‌های محکم و آراسته قرن هجدهمی سن‌پترزبورگ است.

در این موزه، ما نمایشی از زندگی پوشکین به عنوان یک مرد ثروتمند روس را شاهدیم. این ثروت ترکیبی بود از ثروت خانوادگی پوشکین و عواید مالی موفقیت‌های او در کارش. آپارتمان، در طبقه هم‌کف ۱۱ اتاق مجلل دارد که دارای تزئینی چوبی و مبلمانی ظریف است.

به گزارش همشهری آنلاین، در اتاق مطالعه پوشکین، میزتحریر چرمی نقش برجسته را می‌بینیم که روی آن نامه‌ها و دست‌نوشته‌های او قرار دارند و صندلی چرمی قرمزرنگش هم پشت میز قرار داده شده است. قفسه های چوبی تیره پر از مجموعه استثنایی کتاب پوشکین است. در این آپارتمان همچنین جواهرات ناتالیا، همسر پوشکین و پرتره های فرزندان آنها نمایش داده شده و البته مبل راحتی که پوشکین روی آن فوت کرده است.

 

 

شاعر الکساندر پوشکین شاعری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین