کد خبر: 55551 A

مرگ نویسنده سرشناس بر اثر بیماری سرطان

مرگ نویسنده سرشناس بر اثر بیماری سرطان

نویسنده امریکایی آثار پرفروش و رمان‌های عمدتا جنایی پس از تحمل یک دوره بیماری در 59 سالگی از دنیا رفت.

ایران آرت: اریک جروم دیکی، نویسنده امریکایی آثار پرفروش داستانی پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن 59 سالگی در لس‌انجلس از دنیا رفت. انتشارات پنگوئن رندوم هاوس، ناشر این نویسنده امریکایی در بیانیه‌ای با اظهار تاسف و اندوه خبر درگذشت وی را تایید کرد. 

دیکی پیش از شروع به نویسندگی مهندس کامپیوتر، بازیگر و کمدین بود تا اینکه سرانجام به استعداد واقعی خود در نوشتن پی برد و به نویسندگی روی آورد. آثار او که شامل 29 رمان می‌شوند در طول چند ده فعالیت ادبی‌ به محک و معیاری فرهنگی بدل شدند که میلیون‌ها خواننده اختصاصی را به خود جذب کردند و 7 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر دنیا به فروش رسیدند.

به گزارش ایبنا دیکی بیشتر برای نگارش رمان‌هایی که انعکاس‌بخش پیچیدگی‌های زندگی سیاهان بود شناخته می‌شد. او با استفاده از درام فشرده و عاشقانه‌های پرشور با خوانندگان خود ارتباط برقرار می‌کرد. محبوب‌ترین کتاب‌های او "دوستان و عاشقان"، "خواهر، خواهر"، "شیر در قهوه من"، " متقلب‌ها" و"زن دیگر" بودند و آخرین رمان او با عنوان "پسر آقای سلیمان" قرار است در آوریل سال 2021 منتشر می‌شود.

دیکی در سال 2020 در یک مصاحبه درباره نویسندگی خلاقانه گفته بود "من حقیقتا از بخشی که هیچ کس نمی‌بیند لذت می‌برم. معنای واقعی خلاقیت به این معناست که به ورقه‌های سفید نگاه کنید و شخصیت‌ها و  طرح داستان در ذهن شما شکل بگیرند؛ آن قسمت که وقتی شخصی من را در حال کار ببیند هیچ ایده‌ای از این که اوضاع از چه قرار است نمی‌تواند داشته باشد. آن‌ها نمی‌دانند من در کدام جهت حرکت می‌کنم. شخصا این قسمت را یک خانم بدون آرایش می‌نام و منظورم البته زن‌ستیزی نیست بلکه زنی است که هنوز برای حضور در میان دیگران آماده نشده است و این بهترین قسمت آن است."

بسیاری از نویسندگان معاصر دیکی و مخاطبان او در شبکه‌های اجتماعی همدردی عمیق خود را با با فقدان نویسنده محبوبشان به اشتراک گذاشتند. رکسانه گی، نویسندگی امریکایی درباره او نوشت "آثار او از اولین رمان‌هایی بود که درباره سیاهان خواندم بی‌آنکه درباره برده‌داری و حقوق شهروندی باشد. او یک نویسنده تمام‌عیار بود."

 

نویسنده نویسنده مشهور اریک جروم دیکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین