کد خبر: 55858 A

مرگ خانم نویسنده‌ای که در ۸۱ سالگی به شهرت رسید

مرگ خانم نویسنده‌ای که در ۸۱ سالگی به شهرت رسید

در رسانه‌های آمریکا چیزی که جلب توجه کرد بیشتر از مرگ این نویسنده تلاش مداوم او برای چاپ کتاب‌هایش بود.

ایران آرت: ایتلین پیرسون نویسنده آمریکایی در  99 سالگی به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت ولی در رسانه‌های آمریکا و به خصوص روزنامه‌های منطقه کلاریسا در ایالت مینسوتا چیزی که جلب توجه کرد بیشتر از مرگ این نویسنده تلاش مداوم او برای چاپ کتاب‌هایش بود.

پیرسون اولین کتابش را در 81 سالگی منتشر کرد. این نویسنده زن آمریکایی از سنین نوجوانی مشغول نوشتن است و بعد از چاپ اولین کتابش نزدیک به 700 کتاب داستان به 60 ناشر آمریکایی فروخت ولی تا قبل از رسیدن به  81 سالگی نتوانست هیچ کدام از داستان‌های خود را منتشر کند.

پیرسون در 11 دسامبر سال گذشته به خاطر بیماری کرونا از دنیا رفت. وی در مصاحبه‌ای گفته بود که تمام عمرش به نوشتن مشغول بوده و چاپ نشدن کتاب‌هایش او را در مسیرش نا امید نکرد. او می‌گوید همیشه یک قلم و کاغذ در دست داشتم و همیشه مشغول نوشتن داستان‌هایی بودم که به ذهنم خطور می‌کرد.

به گزارش ایبنا پیرسون در مصاحبه‌ای گفته بود که حتی در زمانی که فرزندانش به دنیا آمدند نیز نوشتن را فراموش نکرد و خیلی هم علاقه به چاپ آثارش نداشت. او می‌گفت تمام داستان‌هایش روایت انسان‌های واقعی اطرافش بود که هر روز در زندگی روزمره‌اش مشاهده می‌کرده و تنها کاری که می‌کرده مشاهدات و شنیده‌هایش را روی کاغذ پیاده می‌کرده است.

آرلن پیرسون فرزند این نویسنده می‌گوید مادرش بدون توجه به اینکه هیچ یک از داستان‌هایش چاپ نشده ولی همچنان به نوشتن ادامه می‌داشت. او حتی در  92 سالگی برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام می‌کند و هیچ کاری را در هیچ سنی دیر نمی‌دانست.

اولین کتاب پیرسون توسط انتشارات کانتری وومن در سال 2001 با عنوان « واقعاً اتفاق افتاد» منتشر شد که در این سال او 81 سال داشت. این کتاب داستان واقعی مردم محلی مینسوتا محل زندگی نویسنده است.  

 

نویسنده زن رمان نویس ایتلین پیرسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین