کد خبر: 56901 A

نویسنده‌ای که کتاب‌هایش پس از حکم ممنوعیت پرفروش شد

نویسنده‌ای که کتاب‌هایش پس از حکم ممنوعیت پرفروش شد

پس از اعلام خبر توقف چاپ چند کتاب "دکتر زیوس" به دلیل محتوای نژادپرستانه، آثار این نویسنده در آمازون آمریکا پرفروش شد.

ایران آرت: پس از آن‌که کمپانی "دکتر زیوس اینترپرایسز" اعلام کرد به دلیل نمایش نژادپرستانه برخی از شخصیت‌ها انتشار شش کتاب "دکتر زیوس" نویسنده مشهور آمریکایی را متوقف خواهد کرد، کتاب‌های این نویسنده در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در فروشگاه "آمازون" قرار گرفتند.

کتاب مشهور "گربه‌ای با کلاه" این نویسنده در رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در "آمازون" قرار گرفته است و آثاری همچون "یک ماهی دو ماهی ماهی قرمز ماهی آبی" و "تخم مرغ‌های سبز و ژامبون" نیز به رده‌های بعدی راه یافتند.

در صبح جمعه در مجموع ۱۵ اثر "دکتر زیوس" در بین ۲۰ کتاب پرفروش آمازون قرار گرفتند.

علاوه بر این، کتاب‌های "تخم مرغ‌های سبز و ژامبون" و "گربه‌ای با کلاه" به فهرست ۱۰ کتاب پرفروش کانادا در "آمازون" نیز راه پیدا کردند.

به گزارش ایسنا این استقبال از آثار "دکتر زیوس" به دنبال بیانیه روز پنجشنبه کمپانی "دکتر زیوس اینترپرایسز" درباره توقف چاپ شش کتاب این نویسنده از جمله "ف‍ک‍رش‌ را ب‍ک‍ن‌ ای‍ن‌ چ‍ی‍زه‍ا را در خ‍ی‍اب‍ان‌ م‍ال‍ب‍ری‌ دی‍دم‌"، "اگر باغ وحش دست من بود" و "استخر مک‌الیگات" به وجود آمده است.

در بیانیه این کمپانی آمده است: "این کتاب‌ها مردم را به گونه‌ای به تصویر می‌کشند که آزاردهنده و نادرست است."

"تئودور زیوس گیزل" در سال ۱۹۰۴ متولد شد و در سال ۱۹۹۱ درگذشت. انتشار کتاب‌های این نویسنده برای کمپانی "دکتر زیوس اینترپرایسز" بدون احتساب مالیات، در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ میلیون دلار سود و در سال ۲۰۱۵ حدود ۹.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

در سال ۲۰۲۰، مجله "فوربس" از دکتر "زیوس" به عنوان دومین نویسنده پردرآمد در بین نویسندگانی که در قید حیات نیستند یاد کرد.

 

ادبیات نویسنده نویسنده مشهور دکتر زیوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین