کد خبر: 57412 A

نویسنده‌ای که نوشتن زندگینامه‌اش ۲۰ سال طول کشید

نویسنده‌ای که نوشتن زندگینامه‌اش ۲۰ سال طول کشید

بلیک بیلی خبرنگار و نویسنده آمریکایی حدود 20 سال از عمرش را صرف نوشتن زندگینامه این نویسنده بزرگ آمریکایی کرده است.

ایران آرت: فیلیپ راث نویسنده معاصر کشور آمریکا در بین محافل ادبی این کشور به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات نیم قرن گذشته محسوب می‌شود. نویسنده کتاب‌های مشهوری مثل زنگار بشر، یکی مثل همه و ننگ بشری دارای زندگی پرفراز و نشیبی بود که در نهایت در سال 2018 از دنیا رفت.

"بلیک بیلی" خبرنگار و نویسنده آمریکایی حدود 20 سال از عمرش را صرف نوشتن زندگینامه این نویسنده بزرگ آمریکایی کرده است که قرار است در قالب کتابی با عنوان "فیلیپ راث" ششم ماه آوریل وارد بازار کتاب شود. بیلی در این کتاب تمام زندگی رمان‌نویس معاصر آمریکا را از زمان تحصیل در دانشگاه تا ازدواج و نویسندگی نوشته است.

به گزارش ایبنا فیلیپ راث فرزند یک خانواده آمریکایی و نوه یک خانواده اروپایی بود که در موج مهاجرت قرن نوزدهم به آمریکا کوچ کرده بودند. فیلیپ در بخش کم‌درآمد شهر بزرگ شد. بعد از تحصیل در دانشگاه شیکاگو در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت. وی در دانشگاه پنسیلوانیا نیز ادبیات تطبیقی درس می‌داد و در سال ۱۹۹۲ بازنشسته شد.

هنگامی که در شیکاگو ایلینوی بود، سال بلو، نویسنده معروف را ملاقات کرد و در همان‌جا بود که با نخستین همسرش مارگارت مارتینسون آشنا شد. با جدایی‌شان در سال ۱۹۶۳ و مرگ مارتینسون در سال ۱۹۶۸ طی یک حادثه رانندگی یکی از نشانه‌های آشنا از داستان‌های راث خارج شد.

مارتینسون الهام بخش شخصیت زن در بسیاری از رمان‌های راث بود؛ مانند لوسی نلسون در رمان وقتی که او خوب بود یا مائورین تارنوپل در رمان زندگی‌ام به عنوان یک مرد. پس از اتمام تحصیلات تا وقتی که اولین کتابش در سال ۱۹۵۹ منتشر شود، راث به مدت دو سال در ارتش آمریکا خدمت کرد و پس از آن برای مجلاتی گوناگون، داستان کوتاه و نقد نوشت.

از افتخارات و جوایز راث می‌توان به این موارد اشاره کرد: جایزه ملی منتقدان کتاب، سال ۱۹۹۱، جایزه پن/ فاکنر، سال ۱۹۹۳، جایزه ملی کتاب آمریکا، سال ۱۹۹۵، جایزه پولیتزر، سال ۱۹۹۸، جایزه فرانتس کافکا، سال ۲۰۰۱، جایزه ادبی من بوکر، سال ۲۰۱۱ و جایزه ادبیات پرنس آستوریاس، سال 

 

فیلیپ راث نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین