کد خبر: 58176 A

آیدین آغداشلو و احمد شاملو، بهار سال ۱۳۵۴ در رم/ عکس

آیدین آغداشلو و احمد شاملو، بهار سال ۱۳۵۴ در رم/ عکس

در روزهایی که به ابتکار فائزه مردانی و فرانچسکو اوکچتو مترجمان کتاب ابراهیم در آتش، احمد شاملو به زبان ایتالیایی، نقاشی از آیدین آغداشلو از مجموعه شفاعت فرشتگان روی جلد این کتاب شده است، آغداشلو بار دیگر از احمد شاملو گفته است.

ایران آرت: آیدین آغدشلو، استاد نقاش، تصویری از خود در کنار احمد شاملو در رم ایتالیا که مربوط به اواسط دهه پنجاه شمسی است منتشر کرد و به شرح تصویر پرداخت.

به گزارش ایران‌آرت، آغداشلو در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این عکس مال بهار سال ۱۳۵۴ است که خبرنگار بودم و رفته بودم به رم تا مراسم کنگره‌ی بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی را گزارش کنم. شب فردای ورود به رم رفتیم به کافه گردی و در رستوران خیلی قدیمی "چیسترنا" − که بنایش عمری دوهزار ساله داشت − با احمد شاملو و همراهان‌اش که به خاطر همین کنگره دعوت شده بودند شام خوردیم. شاعران دیگری هم سر میز بودند. از هر دری سخنی رفت و شمع مجلس ما − به قول حافظ − احمد شاملو بود که با قول و غزل و قصه‌ها و نکته‌سنجی‌ها و اشارات و شوخی‌هایش شب را به خرمی به سر رساندیم. از او خواستم تا برای‌مان حافظ بخواند و از شعرهای خودش… مهربان بود و خوش خلق − که در تمام عمرم تلخی و اخمی از او ندیدم، هر چند همیشه کمی فاصله‌دار بود، اما بسیار نوازشگر و مساوی هم، که مساوی نبود اصلاً و در هزاران پله بالاتر ایستاده بود.

چه زود گذشت. انگار که دیشب بود.

شاملو می‌گوید:

"من مرگ را زیسته ام

با آوازی غمناک

غمناک

و به عمری سخت دراز و سخت فرساینده

آه بگذاریدم! بگذاریدم!"

670

 

آیدین آغداشلو احمد شاملو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین