کد خبر: 58493 A

معرفی بهترین کتاب زندگینامه‌ای سال ۲۰۲۱

معرفی بهترین کتاب زندگینامه‌ای سال ۲۰۲۱

زندگینامه چارلز دیکنز نویسنده سرشناس انگلیسی با نام "معمای چارلز دیکنز" به عنوان بهترین زندگینامه سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

ایران آرت: در کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی زندگینامه‌نویسان (BIO) که این هفته برگزار شد، جایزه پلوتارک از بین ۶ نامزد به کتاب معمای چارلز دیکنز از اِی. ان. ویلسون رسید. این جایزه هر ساله به بهترین زندگینامه‌ نوشته شده به زبان انگلیسی اهدا می‌شود.

مردگان برمی‌خیزند: زندگی مالکوم ایکس از لِس پین و تامارا پین، بهترینِ او: زندگینامه جیمی کارتر از جاناتان آلتر، لینکلن در آستانه: ۱۳ روز تا واشنگتن نوشته تد ویدمر و این روزهای تب دار: ده برهه مهم در شکل‌گیری امیلی دیکنسون نوشته مارتا آکمن دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

کین بوفورد رئیس کمیته پلوتارک در این باره گفت: در یک سال بی‌سابقه‌ای که گذشت و با تحولات سیاسی، شیوع ویروس کرونا و چالش‌های فراوان در بازار نشر همراه بود، تحت تاثیر انسانیت گیرا و هنرمندی استادانه زندگینامه ویلسون قرار گرفتیم.

به گزارش ایرنا، ای. ان. ویلسون نویسنده و ستون‌نویس ۷۰ ساله انگلیسی است که به نگارش زندگینامه، رمان و آثار تاریخی نقادانه شناخته می‌شود. کتاب معمای چارلز دیکنز، یک زندگینامه جذاب و خواندنی در تکریم نبوغ خلاقانه چارلز دیکنز نویسنده سرشناس عصر ویکتوریا در انگلیس است که به مناسبت صدوپنجاهمین سالمرگ وی توسط انتشارات هارپرکالینز منتشر شد.

جایزه پلوتارک که نام خود را از یکی از تاریخ‌نگاران و زندگینامه‌نویسان معروف یونان باستان می‌گیرد، هر ساله از سوی کمیته‌ای پنج نفره از زندگینامه‌نویسان شاخص به بهترین زندگینامه سال اهدا می‌شود. به برنده این جایزه یک هدیه نقدی یک هزار دلاری تعلق می‌گیرد.

 

چارلز دیکنز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین