کد خبر: 59633 A

برق بازی با مردم/ نظراتی خواندنی از این روزهای بی برقی

برق بازی با مردم/ نظراتی خواندنی از این روزهای بی برقی

واکنش‌ها به قطع گسترده برق در کشور متفاوت بوده است؛ از واکنش‌های اعتراض‌آمیز نسبت به عملکرد اداره‌های برق و مخابرات در چند شهرستان گرفته تا طبق معمول واکنش‌هایی طنزآلود در شبکه‌های اجتماعی.

ایران آرت: جام جم نوشت: دور جدید بروز اختلال در سیستم برق و اینترنت کشور و وقوع قطعی‌های مکرر در حالی وارد چهارمین روز خود می‌شود که هنوز چشم‌انداز روشنی برای بازگشت وضعیت به روال عادی موجود نیست. واکنش‌ها به بروز این وضع متفاوت بوده است؛ از واکنش‌های اعتراض‌آمیز نسبت به عملکرد اداره‌های برق و مخابرات در چند شهرستان گرفته تا طبق معمول واکنش‌هایی طنزآلود در شبکه‌های اجتماعی. در این میان، اهالی هنر و ادبیات هم چیزهایی نوشته و عکس‌هایی در این رابطه منتشر کرده‌اند؛ عده‌ای در گلایه نسبت به وضع موجود و عده‌ای باز هم با شوخی و کنایه.

جز واکنش‌ها، شاهد رویدادهایی هم در رابطه با هنر و ادبیات بودیم که تحت تاثیر قطعی‌های مکرر برق قرار گرفته‌اند. چند خرده‌روایت را در این باره مرور می‌کنیم.

برق؛ کالای لوکس

حبیب رضایی از بازیگران فعال در فضای توییتر است؛ او اغلب نسبت به مقولات اجتماعی واکنش نشان می‌دهد و حالا هم با ماجرای قطعی برق این‌طور رفتار کرده: «برق شد کالای لوکس... داشتنش پز داره... بار سوم هم امروز برق رفت. در اصل امروز دوبار برق آمد. مدیریت در همه چیز بیداد می‌کنه»...

 یادآوری سکانس برقی

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر، سکانسی از فیلم «پرزیدنت» را به اشتراک گذاشته و نوشته که قطعی‌های برق، او را یاد این سکانس انداخته؛ سکانسی که در آن، یکی با چراغ‌های شهر بازی می‌کند... روشن و خاموش‌شان می‌کند.

 خاموشی در استودیو

یک خواننده و گرافیست هم در توییتر نوشته موقع ضبط صدا بوده که چند بار برق رفته است: «امروز تو استودیو بعد از یک ساعت تلاش داشتم مثل انسان ضبط می‌کردم که برق رفت و من یک ساعت دیگه داشتم تلاش می‌کردم که اعصابم آروم بشه که بتونم یک ساعت تمرین کنم که یک ساعت ضبط برم».

تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود!

لابد شما هم آن کولاژویدئوی نوید محمدزاده در «متری شیش و نیم» و رضا عطاران در «هزارپا» را دیده‌اید که مدتی پیش دست به دست می‌شد؛ نوید محمدزاده در آن فیلم می‌گفت دلش پر می‌کشد یک بار دیگر معشوقش را ببیند و رضا عطاران در آن فیلم دیگر گفته بود: «تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود». این بخش دوم را حالا ملت جدا کرده و نوشته‌اند انگار واکنش مسوولان برق کشور است به گلایه‌ها.

قطع برق در هیأت

دو ویدئو هم از قطع برق در جلسه دو هیأت هم دست‌به‌دست می‌شود که در یکی محسن عراقی مداح است و در دیگری محمدحسین پویانفر. در اولی ناگهان برق قطع می‌شود و میکروفن مداح از کار می‌افتد. او می‌گوید مگر قدیم‌ها چطور می‌خواندند و سینه می‌زدند و سعی می‌کند مراسم را بدون برق ادامه دهد. البته هر دو ویدئو قدیمی است اما این روزها به مناسبت، دوباره منتشر شده است.

سریال به‌موقع نرسید

تاثیر قطعی‌های مکرر برق به شبکه نمایش خانگی هم رسید؛ پخش قسمت آخر سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به دلیل قطعی مکرر برق دوشنبه با اختلال در آماده‌سازی نسخه نهایی روبه‌رو شد. ماجرا طوری پیش رفت که این سریال با ۱۲ساعت تاخیر به دست مخاطب رسید.

 

رضا کیانیان حبیب رضایی رضا عطاران قطع برق قطعی برق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین