کد خبر: 59825 A

حراج نامه‌های شخصی سیلویا پلات و همسرش

حراج نامه‌های شخصی سیلویا پلات و همسرش

قرار است به‌زودی در لندن حراجی از مجموعه‌ای از وسایل شخصی زوج پلات-تیوز و نیز برخی از نامه‌های ردوبدل‌شده میان آن‌ها برگزار شود.

ایران آرت: از سال 1965 میلادی که سیلویا پلات و تد هیوز همدیگر را در دانشگاه کمبریج ملاقات کردند، سرنوشت آن دو تا پایان عمر به یکدیگر گره خورد. سیلویا پلات در سن 30سالگی خودکشی کرد و هیوز کار خود را به عنوان شاعر تا زمان مرگش ادامه داد. او در مجموعه شعر «نامه‌های تولد» که در سال 1998 و در همان سال درگذشتش منتشر کرد، سکوت 35‌ساله خود را بعد از مرگ خودخواسته سیلویا پلات شکست و در این اشعار از نوع رابطه خود با همسرش و اندوهش از ناکامی عشقش به این شاعر بزرگ و مادر دو فرزندش پرده برداشت.

در حراجی که قرار است به زودی در لندن از مجموعه‌ای از دست نوشته‌ها، نامه‌ها و همچنین حلقه ازدواج این زوج برگزار شود دریچه‌ای به زندگی روزمره این زوج گشوده خواهد شد.

55 قطعه‌ای که در این نمایشگاه حراج می‌شود، همه متعلق به زندگی روزمره زوج پلات-تیوز است؛ همراه با یک آلبوم عکس که عکس‌هایی را از سال 1957-1962 در بر می‌گیرد و قیمت تقریبی آن بین 30 هزار تا 50 هزار پوند تخمین زده شده است.

به گزارش ایبنا، جدا از این آلبوم و چندین دست‌ساخته عجیب مانند حلقه‌های ازدواج آن دو و نیز بازی تاروت متعلق به نویسنده «حباب شیشه»، نامه‌هایی -که آن زوج اندکی پس از دیدارشان در سال 1956 با یکدیگر ردوبدل می‌کرده‌اند- مهم‌ترین بخش این حراجی را تشکیل می‌دهند.

آن دو در اکتبر همان سال برای مدتی کوتاه از یکدیگر جدا می‌شوند و پلات در این مدت شروع به نوشتن نامه‌های بیشتری به همسرش می‌کند. او در یک نامه به تاریخ 21 اکتبر 1956 خطاب به تد هیوز نوشته: «از تکرار این حرف به خودم باز‌نمی‌ایستم که من متاهل هستم و من متاهل هستم. من بدون تو خیلی احساس تنهایی و ناقص‌بودن می‌کنم. مردم دور و اطرافم را خیلی کوچک و معمولی می‌بینم. تعجب می‌کنم که تو زنده هستی و من تو را نیافریده‌ام. همسر پرشور و پرحرف من.»

گفتنی است که هیج جوابی از طرف تد هیوز به این نامه‌ها در این حراجی عرضه نشده است و فقط فهرستی از چند شعر با دست‌خط او در این حراجی دیده می‌شود.

رابطه عاشقانه بین سیلویا پلات، شاعر و رمان‌نویس امریکایی و تد هیوز، شاعر انگلیسی که با سرخوشی و اشتیاق آغاز شده بود، با خودکشی پلات در سن 30 سالگی پایان یافت. بسیاری بی‌بندوباری و خیانت تد هیوز را عامل اصلی ازهمپاشیدگی روانی و خودکشی او می‌دانند.

 

تد هیوز سیلویا پلات دانشگاه کمبریج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین