کد خبر: 60307 A

۱۴۰ نفر کاندیدای وزارت ارشاد ۱۳۰ نفر کاندیدای وزارت گردشگری ۹۶ نفر کاندیدای وزارت ورزش /,مدیر فرهنگی هنری صادر کنیم!

۱۴۰ نفر کاندیدای وزارت ارشاد ۱۳۰ نفر کاندیدای وزارت گردشگری ۹۶ نفر کاندیدای وزارت ورزش /,مدیر فرهنگی هنری صادر کنیم!

ابتکار آیت‌الله رئیسی معرفی سایتی بود که افراد می‌توانستند شخصیت‌های شاخص را که دارای ویژگی هستند برای تصدی مسئولیت‌های مهم دولت معرفی کنند. این سایت بلافاصله بالا آمد و افراد معرفی‌شده از سوی شخصیت‌های مختلف را بدون استثنا در هر کارگروه بررسی شد؛مثلاً برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سایت بیش از ۱۴۰ نفر معرفی شدند، ۱۳۰ نفر هم برای وزارت گردشگری و ۹۶ نفر برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند.

ایران آرت: محسن پرویز با اشاره به نقل قولی مبنی بر "بررسی پرونده ۱۴۰ نفر برای تصدی پست وزارت ارشاد" می‌گوید: گویا تعداد مدیران (یا آن‌ها که توهم مدیر بودن دارند) به حدی رسیده که باید فکری برای صادرات مدیر بکنیم.

به گزارش ایسنا، رییس انجمن قلم با نقل قولی از دبیر کمیته فرهنگی دولت سیزدهم که گفته است سوابق ۱۴۰ نفر برای تصدی وزارت ارشاد بررسی شد نوشته است:

"چندی پیش درباره متقاضیان عضویت هیئت علمی نوشتم. جلسه بررسی سوابق ۹ نفر، تقریبا یک روز کاری طول کشید و چند برابر آن هم خارج از جلسه روی موضوع کار شده بود. جا دارد یک خداقوت جانانه بگوییم به عزیزانی که سوابق ۱۴۰ نفر را برای کار حساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی کرده‌اند.

جز با یک فعالیت جهادی شبانه‌روزی، ظرف مدت کوتاه، این کار قابل انجام نیست.

یک خدا قوت هم بگویم به این ۱۴۰ نفر.

هرچه تلاش می‌کنم این تعداد ۱۴۰ را (که خودشان و یا دیگران آن‌ها را شایسته تصدی مسئولیت وزارت ارشاد دانسته‌اند) هضم کنم، نمی‌شود! «۱۴۰» عدد کوچکی نیست.

راستی، تعداد هنرمندان درجه یک این کشور چقدر است؟!

گویا تعداد مدیران (یا آن‌ها که توهم مدیر بودن دارند) به حدی رسیده که باید فکری برای صادرات مدیر بکنیم.

جای دیگری در جهان نیاز به مدیر ندارد؟!»

محمدمهدی اسماعیلی، دبیر کمیته فرهنگی دولت سیزدهم که نامش این روزها به عنوان نامش به وزیر احتمالی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از سایرین بر سر زبان ها است در برنامه «پرونده ویژه» شبکه ۳ سیما درباره انتخاب وزیران در سه وزارتخانه فرهنگی گفته است: "ابتکار خوبی توسط آیت‌الله رئیسی در انتخاب اعضای کابینه صورت گرفته و آن معرفی سایتی بود که افراد می‌توانستند شخصیت‌های شاخص را که دارای ویژگی هستند برای تصدی مسئولیت‌های مهم دولت معرفی کنند. این سایت بلافاصله بالا آمد و یکی از کارهای اصلی ما در کمیته فرهنگی این بود افراد معرفی‌شده از سوی شخصیت‌های مختلف را بدون استثنا در هر کارگروه بررسی کنیم. مثلاً برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سایت بیش از ۱۴۰ نفر معرفی شدند، ۱۳۰ نفر هم برای وزارت گردشگری و ۹۶ نفر برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند. پس از آن کمیته‌های تخصصی تشکیل شد تا رزومه افراد بررسی شود. همه اسامی یک به یک بررسی شدند و افراد معرفی‌شده به راحتی کنار گذاشته نشدند. در انتخاب و بررسی نهایی، بحث‌های جدی صورت می‌گرفت و در نهایت مصاحبه‌های تخصصی انجام شد. این فرایند عالمانه و منطقی و مبتنی بر هم‌اندیشی، حفظ منافع کشور و با توجه به تجارب در کنار جوانگرایی بود که همه در افراد مدنظر قرار می‌گرفت."

گفتنی ست چهارم مرداد، خبرگزاری مهر در گزارشی با اشاره به همین کثرت کاندیداهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده بود: در سطح اول این بررسی‌ها گزینه‌هایی چون عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما، علیرضا مختارپور دبیرکل فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور، محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران و محمدمهدی اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار دارد. شنیده‌های مهر حاکی است در میان این گزینه‌ها شانس محمدمهدی اسماعیلی برای ورود به وزارت ارشاد از سایر گزینه‌ها بیشتر است.

محمد مهدی اسماعیلی محسن پرویز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین