کد خبر: 60898 A

ابراز تاسف دو رمان‌نویس از وضع معیشتی نامطلوب نویسندگان

ابراز تاسف دو رمان‌نویس از وضع معیشتی نامطلوب نویسندگان

هیلاری منتل و ویلیام بوید از نویسندگان مشهور انگلیسی در بیانیه‌ای -که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های این کشور انعکاس گسترده‌ای داشت- از وضعیت بد معیشت نویسندگان این کشور ابراز تاسف کردند.

ایران آرت: هیلاری منتل و ویلیام بوید از نویسندگان مشهور انگلیسی در بیانیه‌ای -که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های این کشور انعکاس گسترده‌ای داشت- از وضعیت بد معیشت نویسندگان این کشور ابراز تاسف کردند و گفتند به‌خاطر شرایط موجود و به خصوص برگزیت و مسائلی مثل دزدی‌های ادبی نویسندگان به سختی روزگار سپری می‌کنند.

هیلاری منتل متولد ۱۹۵۳ و دانش‌آموخته دانشگاه شفیلد است. او برای دو رمان تاریخی تالار گرگ و مجرمان را بیاورید در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ جایزه من بوکر را از آن خود کرد. منتل -که جوایزی دیگری چون والتر اسکات را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود دارد- از مشهورترین چهره‌های رمان تاریخی در دهه‌های نخست قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود.

به گزارش ایبنا، منتل در این بیانیه تاکید کرد که قوانین تصویب‌شده بعد از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مشکلات بسیاری برای نویسندگان این کشور ایجاد کرده است که نمونه آن واردات ارزان قیمت و اشباع بازار از اجناس و کتاب‌های خارجی موجب کاهش درآمد نویسندگان تا 64درصد شده است.

به گفته منتل و بوید مشکلات معیشتی نویسندگان تنها به برگزیت محدود نمی‌شود و شیوع کرونا و دیگر مسائل قانونی مربوط به کپی‌رایت و دزدی‌های ادبی را نیز باید به این مشکلات اضافه کرد.

چندی پیش یک گروه از نمایندگان پارلمان بریتانیا گزارشی از وضعیت نویسندگان و میزان درآمد آنها در دوره قرنطینه و شیوع کرونا تهیه کردند و از دولت خواستند نسبت به این قضیه فکر اساسی کند. به استناد آمار و ارقام منتشر شده توسط اتحادیه‌های مربوط به نویسندگان و ناشران به خاطر ویروس کرونا درآمد نویسندگان از حد متوسط سال‌های گذشته کاهش یافته است.

گروه نویسندگان پارلمان تمام احزاب (APWG) گزارشی تهیه کرده و در آن طرحی 10 ماده‌ای برای تصویب آماده است که هدف اصلی آن حمایت و کمک مالی به نویسندگان ساکن بریتانیا است. بر اساس اسناد و گزارش‌ها درآمد نویسندگان از سال 2005 تا کنون حدود 42درصد کاهش یافته است و نمایندگان بریتانیایی خواستار رسیدگی فوری به این مشکل هستند.

گروه مذکور به گزارش و تحقیقات میدانی انجمن نویسندگان بریتانیا در سال 2020 استناد کرده است که به صراحت می‌گوید بیش از 65درصد از نویسندگان تمام وقت در بریتانیا در اولین موج شیوع ویروس کرونا با مشکل درآمدزایی روبرو بوده‌اند. بسیاری از نویسندگان در نظرسنجی‌های مختلف به این مسئله اشاره مستقیم کرده و خواستار حمایت از سوی دولت شدند.

 

هیلاری منتل ویلیام بوید نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین