کد خبر: 61011 A

محبوب‌ترین کتاب‌های کودک در کشورهای مختلف

محبوب‌ترین کتاب‌های کودک در کشورهای مختلف

در این مطلب محبوب‌ترین کتاب‌های کودک در برخی از کشورهای دنیا مشخص و معرفی شده‌‌اند.

ایران آرت: کتاب‌های کودک در سراسر جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. شخصیت‌ها و داستان‌های آن کتاب‌ها تا سال‌ها با خواننده می‌ماند و برخی از ما حتی آن داستان‌ها را با کودکان خود به اشتراک می‌گذاریم. با این حال کتاب‌های کودک محبوب و مورد علاقه در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بازار کتاب آنلاین تونی زون مطالعه‌ای برای جستجوی محبوب‌ترین کتاب‌های کودک در کشورهای مختلف انجام داده و کتاب‌های کودک پرطرفداری را که توسط نویسندگان بومی در کشورهای مختلف در سراسر جهان نوشته شده معرفی کرده است.

به گزارش ایبنا، تیم این مطالعه برای انجام این پژوهش از منابع متعددی همچون سایت گودریدز، بهره برده و فهرستی از نویسندگان کتاب‌های کودک را در هر کشوری مشخص کرده؛ سپس به تحلیل داده‌های خود پرداخته و به معرفی برترین و محبوب‌ترین کتاب‌‌ کودک در برخی از کشورها پرداخته که نتیجه‌اش را در ادامه می‌خوانیم.

 امریکای شمالی
در امریکای شمالی کتاب «شگفتی» نوشته آرجی پالاسیو بالاترین رتبه کتاب کودک را از میان نویسندگان بومی به خود اختصاص داده است. داستان پسر ده‌ساله‌ای با ناهنجاری مادرزادی در چهره که نویسنده در این کتاب  کوشیده سفر پذیرش او را بین همکلاسی‌ها و همسالانش روایت کند.

در مکزیک نیز کتاب «سالوی» نوشته لوپیتا نیونگو، بازیگر مکزیکی- امریکایی پرطرفدارترین کتاب کودک در این کشور شده است؛ روایتی شیرین از زندگی یک دختربچه 5‌ساله‌ که تیره‌ترین پوست را در جامعه دارد. در کانادا نیز کتاب کلاسیک «تا همیشه دوستت دارم» نوشته رابرت مونش به عنوان برترین و محبوب‌ترین کتاب کودک انتخاب و معرفی شده است.


امریکای جنوبی
برترین کتاب کودک در آرژانتین، «دیلان کیفکی» نوشته ماریا النا والش است. داستان فیلی که می‌خواهد فرزند خوانده شود. کتاب «رویای اکوادور» نوشته ادنا ایتورالده نیز در صدر کتاب‌های پرفروش این کشور قرار گرفته است. این کتاب بر سوال‌هایی نظیر- دوست داری بزرگ شوی چه کاره شوی- که از هر کودکی در سنین خردسالی پرسیده می‌شود متمرکز است.
 
اروپا
چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که مجموعه «هری‌پاتر» نوشته جی کی رولینگ در انگلستان و داستان‌های هانس کریستین اندرسن در دانمارک رتبه نخست محبوب‌ترین کتاب‌های کودک را به خود اختصاص دهند.

خاورمیانه و آسیای مرکزی
 در قزاقستان کتاب «نارنجی و آبی جهان برزو» نوشته مارینا آبرامز که نکاتی را درباره  فرهنگ آسیای میانه آموزش می‌دهد محبوب‌ترین کتاب داستانی کودک در این کشور شده است.

باقی کشورهای اسیایی و اقیانوسیه
پرفروش‌ترین کتاب کودکان در چین «هفت موش کور» نوشته اد یانگ است؛ داستان هفت موش کوری که مجموعه‌ای از شرایط عجیب و نامعمول را مورد بررسی و کاوش قرار می‌دهند. در ژاپن نیز بهترین کتاب کودک «یک مادر برای دم ‌کوتاه» نوشته کیکو کازکا است که حاوی درس‌های زیبا و آموزنده‌ای درباره خانواده و ارزش‌های آن است.

افریقا
در رواندا محبوب‌ترین کتاب کودک «دو پای خودش» نوشته مردیت دیویس و ربه‌کا اویتونزه بوده است. روایتی داستانی درباه سفر ربه‌کا به عنوان یک دختر رواندایی با دو پای فلج. در افریقای جنوبی نیز کتاب «سرزمین زنجبیل سبز» نوشته نوا لانگلیز بالاترین رتبه پرفروش‌ها را به دست آورده؛ داستانی درباره پسر علاءالدین که درتلاش برای شکستن طلسم سرزمین پررمز و راز زنجبیل سبز است.

 

کتاب ادبیات کتاب کودک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین