کد خبر: 61793 A

مفتون امینی در ۹۵ سالگی چه می‌کند؟

مفتون امینی در ۹۵ سالگی چه می‌کند؟

شاعر پیشکسوت می‌گوید: : دیگر ۹۵ سالم است و دائم باید مراقب خودم باشم. دوست دارم منتخبی از کتاب‌های خودم داشته باشم اما مریض‌احوال هستم. استقامت و حوصله سابق را ندارم تا به کار ادامه دهم.

ایران آرت: مفتون امینی می‌گوید دوست دارد منتخبی از ۲۲ کتابش تهیه کند، اما در ۹۵ سالگی کم‌حوصله شده و می‌ترسد کاری را شروع کند و به سرانجام نرساند.

این شاعر پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا درباره حال و احوال خود در این روزها گفت: دیگر ۹۵ سالم است و دائم باید مراقب خودم باشم. بیشتر از نیم‌ساعت نمی‌توانم بیرون از خانه باشم. لباس پوشیدنم خیلی طول می‌کشد. یک ساعت طول می‌کشد تا جوراب واریس بپوشم. پاهایم زخم می‌شود و زخم‌های دیابتی هم بد است و من گرفتار این زخم‌ها هستم. کلیه‌هایم هم زود زود کار می‌کند و نمی‌توانم جایی بروم.

او افزود: اخیرا سه کتاب از من منتشر شده است؛ «خوشا یک ادراک» شامل شعرهای فارسی همراه با شعرهای آذری‌ام که در انتشارات سرزمین اهورایی منتشر شده و گزیده‌ای از شعرهایم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان درآمده است. کتابی که در کانون منتشر شده، بهترین منتخب از کارهای من است که در قطع جیبی و خیلی لوکس و تمیز منتشر شده است. و کتاب «گفت‌وگو با مفتون امینی» که مهدی مظفری ساوجی در انتشارات مروارید درآورده است.

 این شاعر درباره این‌که کتاب جدیدی در درست دارد یا خیر، گفت: دوست دارم منتخبی از کتاب‌های خودم داشته باشم، خب ۲۲ جلد کتاب دارم. اما مریض‌احوال هستم. استقامت و حوصله سابق را ندارم تا به کار ادامه دهم. می‌ترسم کاری را شروع کنم و نتوانم به جایی برسانم. از طرف دیگر وضعیت کاغذ و این‌ها به اعصاب آدم فشار می‌آورد.

 

شاعر مفتون امینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین