کد خبر: 61929 A

تکلیف 3300 تن دیگر چه می‌شود؟

تکلیف 3300 تن دیگر چه می‌شود؟

2200 تن از کاغذهای احتکارشده از سوی شرکتی که با ارز دولتی کاغذ وارد کشور کرده اما تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداده بود، کشف شد؛

ایران آرت: 2200 تن از کاغذهای احتکارشده از سوی شرکتی که با ارز دولتی کاغذ وارد کشور کرده اما تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداده بود، کشف شد؛ ولی همچنان تکلیف 3300 تن دیگر مشخص نیست.

چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد «موجودی کاغذ صفر شد» و از مقام قضایی درخواست رسیدگی به پرونده واردکنندگانی را داشت که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده اما به وزارت ارشاد تحویل نداده‌اند.

این در حالی است که اطلاعاتی از ۲۲۰۰ تن کاغذ وارد شده از سوی یک شرکت و سرانجام نامعلوم ارائه ۳۷۰۰ تن ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان به یک فرد منتشر شد. از این رو با دستور دادسرای جرایم اقتصادی، بخشی از کاغذی که با ارز دولتی وارد کشور شده، اما در یک انبار احتکار شده بود، طی دو روز گذشته پس گرفته شد.

بر اساس این گزارش، با شکایت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شرکت‌هایی که با معرفی کارگروه کاغذ، برای واردات کاغذ ارز دولتی دریافت کرده، اما نسبت به توزیع و واردات آن اقدام نمی‌کردند، به نتیجه رسید و کاغذ احتکار شده در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفت.

در مرحله نخست این اقدام، با گشودن این انبارها بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن کاغذ به وزارت ارشاد تحویل و به زودی به بازار تزریق خواهد شد.

این گزارش اضافه می‌کند، ۳ هزار و ۳۰۰ تن دیگر هم که مربوط به شرکت (ک.ط) است همچنان در انتظار دستور مقام قضایی به سر می‌برد تا در اختیار سامانه توزیع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد. فرد مسئول این شرکت سال‌ها با دریافت ارز دولتی مشغول به کار بوده و همچنان آنها را تحویل نداده‌ است.

در پایان اضافه می‌شود: در کشف جدید مقامات قضایی علاوه بر کاغذهایی که با ارز دولتی وارد و انبار شده بود، کاغذهایی هم که با ارز نیمایی وارد شده بود، کشف شد که به زودی باید آنها هم تعیین تکلیف و به متولیان تحویل شود.

 

ارز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات کاغذ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین