کد خبر: 61983 A

پاویون افغانستان در اکسپو 2020 دوبی خالی بود

طالبان رشته ها را پنبه کرد

طالبان رشته ها را پنبه کرد

همزمان با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، فعالیت‌های فرهنگی این کشور به ویژه در رویدادهای بین‌المللی و جهانی به کمرنگ‌ترین شکل ممکن درآمده است.

ایران آرت: اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نخستین رویدادی بود که پس از حکمرانی دوباره طالبان بر افغانستان آغاز به کار کرد و گرچه این کشور جنگزده از مدت‌ها پیش برای حضور در آن برنامه‌ریزی کرده بود اما قدرت گرفتن طالبان تمام رشته‌ها را پنبه کرد و پاویون افغانستان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نیمه‌کار رها شد.

به گزارش هنرآنلاین، در ادامه نوبت به نمایشگاه کتاب فرانکفورت رسید که هفتاد و دومین دوره آن به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد فرهنگی در حوزه کتاب چند روز پیش در آلمان افتتاح شد. حالا خبر می‌رسد غرفه افغانستان در این نمایشگاه خالی است و جز پرچم این کشور و میز و صندلی، عبارت «امسال کتاب نداریم!» در آن به چشم می‌خورد. عکس را احمد ذوعلم گرفته است.

پیش‌تر هم گزارش‌هایی از داخل افغانستان منتشر شده بود با این مضمون که آمار مشتریان کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها حتی در شهرهای بزرگ چون کابل به شکلی چشمگیر کاهش یافته و بیشتر مردم در پی سیر کردن شکم خودشان هستند تا پول دادن برای خریدن کتاب و دیگر کالاهای فرهنگی.

 

افغانستان نمایشگاه کتاب فرانکفورت دوبی اکسپو 2020
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین