کد خبر: 62307 A

اعضای هیأت امنای جدید بنیاد رودکی چه کسانی هستند؟

اعضای هیأت امنای جدید بنیاد رودکی چه کسانی هستند؟

طبق اساسنامه مصوب بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اعضای حقوقی هیأت امنای بنیاد از ۳ نفر تشکیل شده است.

ایران آرت: اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره ۲ ساله معرفی شدند.

به گزارش مهر اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره دوساله دیگر معرفی شدند.

طبق اساسنامه مصوب بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اعضای حقوقی هیأت امنای بنیاد از ۳ نفر تشکیل شده که بر این اساس محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیأت امنا، سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان عضو و محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر هیأت امنا معرفی شدند.

همچنین فاضل نظری و سید غلامرضا اسلامی به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنا انتخاب شدند.

طبق اساسنامه بنیاد رودکی، دو نفر از صاحب نظران در امور فرهنگی هنری با انتخاب و حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنا معرفی می‌شوند.

فاضل نظری شاعر و مدرس دانشگاه است؛ وی مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و ریاست حوزه هنری استان تهران، ریاست مرکز موسیقی حوزه هنری، معاونت هنری حوزه هنری و عضویت در شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما را در کارنامه دارد.

سید غلامرضا اسلامی دیگر عضو حقیقی هیأت امنا، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است؛ وی دارای مقالات و تألیفات علمی متعدد است و سوابق فراوان پژوهشی داشته و دو دوره به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران شناخته شده است.

در کارنامه اسلامی، سابقه حضور در شوراها و کمیسیون‌های مختلف علمی مشورتی، از جمله چندین کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروه نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، شورای‌عالی پژوهش هنر، کمیته راهبردی کارگروه تحول در هنر به چشم می‌خورد.

همچنین با پیشنهاد رئیس هیأت امنا و تصویب این هیأت، محمود شالویی، سید محمود اسلامی و محمدحسین نیرومند به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید بنیاد رودکی معرفی شدند.

شالویی علاوه بر سرپرستی معاونت امور هنری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی است و اسلامی مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

نیرومند دیگر عضو هیأت مدیره بنیاد رودکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت‌های نهم و دهم بوده و دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را در سوابق خود دارد.

پیش از این مرتضی کاظمی، علی غیاثی ندوشن و ابوالقاسم ایرجی اعضای هیأت مدیره بنیاد رودکی را به مدت ۲ سال تشکیل می‌دادند که از زحمات ۲ ساله این اعضا قدردانی شد.

 

تالار وحدت بنیاد رودکی محمد حسین نیرومند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین