کد خبر: 62487 A

زباله بده کتاب بگیر/ ابتکار یک معلم اندونزیایی در تشویق کودکان به محافظت از محیط زیست

زباله بده کتاب بگیر/ ابتکار یک معلم اندونزیایی در تشویق کودکان به محافظت از محیط زیست

هر روز هفته،‌ «رادن رورو هندارتی» با سه‌چرخه‌اش که مملو از کتاب است به روستای «مونتانگ»‌ می‌رود تا در ازای لیوان‌ و کیسه‌های پلاستیکی و سایر زباله‌ها به کودکان کتاب بدهد.

ایران آرت: پاکسازی محیط زیست وظیفه ی است که نباید به روی آن چشم بست به همین خاطر هر روز هفته،‌ «رادن رورو هندارتی» با سه‌چرخه‌اش که مملو از کتاب است به روستای «مونتانگ»‌ می‌رود تا در ازای لیوان‌ و کیسه‌های پلاستیکی و سایر زباله‌ها به کودکان کتاب بدهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، یک کتابدار در جزیره «جاوه» واقع در اندونزی ابتکار عمل به خرج داده است و برای پاکسازی محیط زیست و تشویق کودکان به کتاب‌خوانی،‌ به کودکان در ازای زباله‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اند کتاب قرض می‌دهد.

او در گفت‌وگو با رویترز بیان کرد قصد دارد با این کار هم مطالعه کتاب را برای کودکان فرهنگ‌سازی کند و هم آگاهی آن‌ها درباره محیط‌زیست را افزایش بدهد.

وقتی او به روستا می‌رسد کودکان به همراه مادرهای‌شان از این کتابخانه سیار استقبال می‌کنند و ظرف مدت کوتاهی کیسه‌های زباله‌ جای کتاب‌ را در سه‌چرخه «رادن رورو هندارتی» می‌گیرد. این کتابدار خوشحال است که با این کار، کودکان زمان کمتری را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند.

او هر هفته با این روش حدود ۱۰۰ کیلوگرم زباله جمع‌آوری می‌کند. این زباله‌ها بعدها به کمک چند نفر دیگر جداسازی و برای بازیافت ارسال می‌شوند. او در مجموع شش‌هزار کتاب برای امانت دادن در اختیار دارد.

 

کتاب محیط زیست اندونزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین