کد خبر: 707 A

بیست‌هزارپوند برای برنده تی.اس.الیوت

بیست‌هزارپوند برای برنده تی.اس.الیوت

«جیکوب پُلی» موفق شد جایزه شعر «تی‌.اس الیوت» ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

ایران‌آرت: «جیکوب پُلی» موفق شد جایزه شعر «تی‌.اس الیوت» ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: جایزه ۲۰هزار پوندی «تی‌.اس الیوت» که گرانترین جایزه شعر انگلستان به حساب می‌آید به «جیکوب پُلی» اعطا شد.

«Jackself» نام کتاب برنده جایزه «پُلی» است که از سوی رئیس هیأت داوران جایزه «الیوت» به عنوان «کتابی بسیار تأثیرگذار و به طور باورنکردنی خلاقانه» توصیف شد، این اثر داستان‌های دوران کودکی «جک» را در منطقه روستایی کامبریا روایت می‌کند.

«پُلی» گرانترین جایزه شعر انگلستان را طی مراسمی که دوشنبه شب در گالری «والاس» لندن برگزار شد، دریافت کرد. این کتاب از میان ۱۰ نامزد نهایی قدَر که یکی از آن‌ها «واهنی کاپیلدیو» برنده جایزه شعر «فوروارد» ۲۰۱۵ و دیگری «آلیس آزولد» برنده پیشین جایزه «الیوت» بود، برگزیده شد.

«جیکوب پلی» متولد سال ۱۹۷۵ است و در سال ۲۰۰۴ به خاطر اولین مجموعه شعرش به عنوان یکی از ۲۰ شاعر برتر نسل جدید بریتانیا انتخاب شد. او همچنین رمانی به نام «حرف‌های شهر» را به نگارش درآورده که جایزه «سامرست موآم» سال ۲۰۱۰ را برایش به ارمغان آورد.

«پلی» بیست‌وسومین برنده جایزه «تی‌.اس الیوت» است که از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. او در سال ۱۸۸۸ در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد. «الیوت» در مجموع هفت نمایش‌نامه، ۱۷ اثر غیرداستانی و ۱۰ کتاب شعر نوشت. او از کسانی چون «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «جوزف کنراد» الهام گرفت و خود الهام‌بخش نویسندگان دیگری شد.

«الیوت» در دوران زندگی، جایزه‌های متعددی دریافت کرد که به نوبل ادبیات، نشان لیاقت از پادشاه جورج ششم در سال ۱۹۴۸، نشان افتخار دولت فرانسه در سال ۱۹۵۱، جایزه‌ «گوته» در سال ۱۹۵۵، مدال «دانته» در سال ۱۹۵۹، نشان شوالیه‌ ادبیات و هنر فرانسه در سال ۱۹۶۰ و نشان آزادی ریاست‌جمهوری در سال ۱۹۶۴ می‌توان اشاره کرد.

 

ادبیات بریتانیا دولت شعر لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین