ایران آرت: پل Øresund به لطف این واقعیت که به یک تونل زیرآبی تبدیل می‌شود یکی از جالب‌ترین سازه‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

پل اورسند شگفتی از مهندسی مدرن است. این خط ترکیبی از راه‌آهن ترکیبی است که به طول 8 کیلومتر ابتدای آن خط ریل راه‌آهن می‌باشد. مرحله بعدی  این خط به یک تونل زیر آب می‌رسد . در کل این پل / تونل 12 کیلومتر امتداد دارد و دانمارک و سوئد را به هم وصل می‌کند.

این پل برای اولین بار در ژوئیه سال 2000 به عنوان وسیله اصلی ترانزیت برای کل منطقه افتتاح شد. این ساختار از طریق زیرساخت‌های خود یک کابل داده را حمل می‌کند که به‌عنوان مرکز اتصال بسیاری از دسترسی به اینترنت در سراسر اروپا است. ازنظر امتیاز قابل توجه برای دستیابی به این پل ، پل Øresund طولانی‌ترین پل راه‌آهن ترکیبی جاده‌ای در کل قاره اروپا است.

به نقل از ایران مهندس، پل به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای سال‌های طولانی برقرار باشد و بتوان از آن استفاده کرد و تمام حالت‌های ممکن برای خرابی احتمالی را در حین ساخت در نظر گرفته‌اند.

پل اورسند در آن زمان 4.5 میلیارد دلار هزینه داشت که در ابتدا از طریق بودجه دولت و وام پرداخت می‌شد ، اما اکنون با استفاده از عوارض رانندگان که از روی پل عبور می‌کنند ،این هزینه جبران شده است . پیش‌بینی می‌شود سامانه عوارض طی 30 سال از تاریخ اتمام آن یا 10 سال از سال 2030 ، این پل را به‌طور کامل پرداخت کند.

Øresund یکی از 8 پروژه تبدیل شده پل به تونل در جهان است و همچنان به‌عنوان قطب ترانزیت برای سفرهای جاده‌ای ، ریلی و اینترنتی در سراسر اروپا فعالیت می‌کند.

 

پلی که سوئد و دانمارک را به هم متصل می‌کند/ فیلم

پل اورسوند یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به یک‌دیگر متصل می‌کند.

ارسال نظر