کد خبر: 21136 A

کشف زیورآلات ساسانی از قاچاقچیان / عکس

کشف زیورآلات ساسانی از قاچاقچیان / عکس

پلیس مبارزه با قاچاق موفق به کشف و ضبط یک گردنبند و دستبند تاریخی از جنس طلا شد.

ایران آرت: فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران موفق به کشف و ضبط گردنبند و دستبند طلا مربوط به دوران ساسانی شدند.

به گزارش ایسنا، سردار امیر رحمت الهی -  فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - با اعلام این‌که گردنبند و دستبند طلا از دوره ساسانی در استان تهران کشف شده است، اظهار کرد: براساس گزارشی که از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط قاچاقچیان اموال تاریخی به یگان رسید، تیم عملیات یگان حفاظت استان تهران پس از انجام اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر، این موضوع را در دستور کار قرار داد.

او بیان کرد: تیم زبده‌ای از کارکنان یگان حفاظت با انجام تحقیقات گسترده و بعد از شناسایی افراد دخیل در قاچاق اموال تاریخی و  با گرفتن دستور مقام  قضایی با هماهنگی اداره پلیس مبارزه با کالای قاچاق و ارز آگاهی تهران، در عملیاتی موفق به کشف و ضبط یک گردنبند و دستبند از جنس طلا و دستگیری دو نفر قاچاقچی اموال تاریخی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: با توجه به اعلام نظریه اولیه کارشناسان میراث‌فرهنگی اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آنها احتمالا متعلق به دوره ساسانی است.

llaH9ZJ9i9f7

زیورآلات دستبند گردنبند طلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین