کد خبر: 24801 A

رونمایی از لباس‌های خاص پاییزی شنل / عکس‌ها

رونمایی از لباس‌های خاص پاییزی شنل / عکس‌ها

کالکشن اوت کوتور شنل پاییز ۲۰۱۸ اثر کارل لاگرفلد در یک فضای متفاوت رو باز رونمایی شد.

ایران آرت: اگر کارل لاگرفلد لحظه‌ای پیدا کند که بتواند خود را از  کتاب‌ها و طراحی‌هایش جدا کند و از پنجره خانه‌اش به بیرون نگاهی بیندازد می‌تواند ظاهر شگفت‌انگیز استندهای چوبی طراحی‌شده را ببیند که روی انها کتاب‌های قدیمی، طرح‌ها و مجلاتی است که قرن‌ها به‌طور قدرتمندی مردم را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

برای نمایش اوت کوتور پاییزه شنل، لاگرفلد از این مدل نگاه‌ها را بیرون کشید- با پیاده‌روها و دیوارهای سنگی کوتاه اینستیتوت دو فرانس را که توسط لوئی لو وو برای کاردینال مازارین در دهه ۶۰ میلادی ساخته شده بود را تزئین کرد- کالکشنی را به نمایش گذاشت که رنگ‌بندی و تمرکز آن روی شهری بود که  او از دهه ۵۰ میلادی می‌شناخت.

فشن شوی اوت کوتور شنل

به گزارش شوآنا، لاگرفلد در آستانه شروع نمایش، به شهری که هنوز بعد از جنگ نادیده گرفته شده است، با خیابان‌های تاریک و ساختمان‌های تیره‌وتارش اشاره کرد: « من وقتی به اینجا آمدم که ۱۸ سالم بود. مردم به والدین من گفتند، اما او ممکن است گم شود. مادرم بهتر می‌دانست: من غریزه بقای بسیار قوی داشتم.» علی‌رغم تیرگی و تاریکی شهر، کارل بازمانده، عاشق آن شد و این امر در طول زمان ثابت شد.

پارچه‌های پشمی راه‌راه، ساده بافت و ابریشمی نکات دقیق و ظریف سنگ‌های خاکستری زیر آسمان تیره و دودگرفته شهر را در خود داشتند که با سوزن‌دوزی فوق‌العاده همچون فانوس دریایی روی دریای سن برق می‌زد. لاگرفلد پرسید: «مد بالا مربوط به پاریس است نه؟» و مطمئناً هیچ‌کس همچون کوتور شنل لباس درست نمی‌کند.

در این فصل، او هر چیزی که دور و برش بود را فوق‌العاده عالی درجه‌بندی می‌کند – دامن‌های بلندی که تا روی ران زیپشان باز می‌شود و  دامن کوتاه زیر آن مشخص می‌شود. طراح در طول پیش‌نمایش گفت: «می‌توانید وقتی‌که بانکدارتان را می‌بینید زیپش را پایین بکشید نه؟ و وقتی بعد از آن به سراغ معشوقه‌تان می‌روید زیپش را بالا بکشید.» آستین‌های باریک لباس‌ها به‌خوبی تا سرشانه زیپشان باز می‌شود، و دوخت ابریشمی آن‌که با دست انجام شده است و درواقع امضای شنل است نیز مشخص می‌شود.

لباس مجلسی بلند خاص

و اصلاحات به اینجا خلاصه نمی‌شود: آن دامن‌هایی که زیپشان باز است، دامن کوتاهی که زیر آن طراحی‌شده است را نشان می‌دهند. ورقه نقره‌ای مشابهی که برای دوندگان ماراتن استفاده می‌شود نیز برای ساختن دامن توپی استفاده شده  است تا جریان هوایی نیز ایجاد کند، این دامن را  می‌توان با سوئی شرت مخمل مشکی با خز مشکی به تن کرد. یک مانتو مخمل مشکی آزاد در چرخش نیز خطوط دوخت را به‌طور واضح اما نه کامل نشان می‌دهد و روی آن با دست بنفشه سه رنگ صورتی دوخته شده است. چین‌های ابریشمی عالی نیز روی قسمت باسن شکل فوق‌العاده‌ای به لباس مجلسی بلند داده است.

سم مک نایت، آرایشگر مو، موهای پیشانی دختران پاریسی شنل را مدل داده است و کوکو شنل جوان چکمه پاشنه‌بلندی به پا دارد و همه توجهات را به خود جلب کرده است. عروس لاگرفلد، توئید مسی‌رنگی به تن دارد. در طول پوشیدن لباس مجلسی بلند و جولان دادنش به نظر می‌رسید انتخابی زیبا  برای عروس باشد اما کمی غیرمتعارف نیز بود. اما همین‌که اکش از راهرو بیرون آمد و نور خورشید روی او تابیده شد پیچک گلدوزی شده روی مانتوی او مشخص شد.

جذابیت‌های عجیب شنل

همان‌طور که طراحان این فصل تلاش می‌کردند تا تعریف کنند اوت کوتور برای آن‌ها رد سال ۲۰۱۸ چه معنایی دارد – کلاسیسیسم معقولانه دوشس ساسکس، برای مثال، یا نمایش آتش‌بازی جادو و تکنیک- کارل لاگرفلد تنها ایستاده بود. او نیازی نداشت دخترانش را درون راهرو بفرستد که گردوغبار روی لباسشان بنشیند تا بتواند در حوزه کوتور حرفی زده باشد؛ در عوض، خیاطان درخشان بخش شنل کنده‌کاری جدیدی روی قسمت شانه مانتوها انجام دادند درحالی‌که دوخت لباس‌های نرم با پارچه‌های ابریشمی ۴۰ متری با رنگ‌های خاکستری طوفانی یا سفید فرشته‌ای می‌رفت تا دامن‌های بی‌نظیری خلق کند که حرکت در آن همچون راه رفتن روی ابرهای پاریسی است و جادوی خالص کوتور را نشان می‌دهد.

شنل برند شنل لباس پاییزه کارل لاگرفلد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین