کد خبر: 32969 A

جایگزین کارل لاگرفلد در برند شنل معرفی شد

جایگزین کارل لاگرفلد در برند شنل معرفی شد

ویرجینی ویارد مسئولیت خلق کلکسیون‌های جدید برند شنل را برعهده گرفت تا از این طریق میراث کارل لاگرفلد زنده بماند.

ایران آرت: چندی پیش کارل لاگرفلد، طراح برجسته مد در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او به مدت ۳۶ سال، از سال ۱۹۸۳ تا کنون، مسئول و مدیر خلاقیت برند "Chanel" بود. با مرگ او قطعا برای تو این سوال پیش می آید که  جانشین لاگرفلد در خانه مد شنل کیست و چه کسی می خواهد و می تواند کار و مسئولیت لاگرفلد را در شنل بر عهده بگیرد.

در بیانیه رسمی شنل در مورد مرگ طراح این خانه مد آمده است که ویرجینی ویارد (VIRGINIE VIARD)، مدیر استودیوی خلاق مد "Chanel" و یکی از نزدیکترین همکاران کارل لاگرفلد برای بیش از ۳۰ سال، توسط آلن ورتیمر مسئولیت کار های خلاقانه خانه مد شنل رابرای خلق کلکسیون های جدید بر عهده گرفته است تا از این طریق میراث گابریل شنل و کارل لاگرفلد زنده بماند. این که ویرجینی می تواند خلاقیت خود را همانند طراحان خلاق گذشته این خانه مد، در کلکسیون ها به نمایش بگذارد سوالی است که در آینده می توان به آن پاسخ داد.

به گزارش منودلیار، تا کنون مسئولیت ویارد، مدیریت رسمی آتلیه و خانه مد شنل بود و به آن لقب و عناوین فرعی مانند  "دست راست لاگرفلد" یا "سلاح مخفی لاگرفلد" نیز داده می شد. پدر بزرگ و مادر بزرگ ویرجینی ابریشم تولید می کردند. او در ابتدا با عنوان طراح لباس وارد دنیای مد شد و در نهایت در سال ۱۹۸۷ به عنوان کار آموز فعالیت خود را در آتلیه اوت کوتوغ شنل آغاز کرد.

از آن زمان همکاری ویارد با کارل نیز برای برند شنل آغاز شد. ویرجینی هم چنین در دهه ۹۰ میلادی علاوه بر شنل برای برند "Chloé"، زمانی که کارل نیز به عنوان طراح در آن جا مشغول بود، کار می کرد.

او در مصاحبه با تلگراف گفت: "من به کلکسیون ها در آتلیه براساس طرح های کارل زندگی می بخشم." مسئولیت ویرجینی بسیار گسترده بود؛ او می بایست تمام تیم ها را با هم هماهنگ کند، پارچه های تمام هشت کلکسیون همانند کلکسیون لباس های روزانه، اوت کوتوغ، کروز و "Métiers d’Art" را انتخاب می کرد و هم چنین تمام کار های روز فیتینگ که لباس ها بر تن مدل ها به نمایش در می آمدند را برنامه ریزی و مدیریت می کرد. ویرجینی ویارد می گوید: "من همیشه سعی می کردم هر آن چه که کارل می خواهد را انجان دهم، اما بعضی مواقع دوست داشتم که او را سورپرایز کنم."

پس طبیعتا جانشینی ویرجینی ویارد کاملا تصمیمی منطقی بوده و مسیر کاری این خانه را هموار می کند. در مستندهای اخیری که از شنل منشر شده است، نقش مهم و برجسته او کاملا تایید می شود. در شوی "Prêt-à-Porter" بهار و تابستان ۲۰۱۹ و هم چنین بعد از شوی "Métiers d’Art" در نیویورک، ویرجینی، کارل را در کت واک نهایی همراهی کرد و در شوی اخیر اوت کوتوغ شنل، ویرجینی به تنهایی این مسئولیت را بر عهده گرفت و شو را به پایان رساند.

اکنون وظیفه اصلی و مهم او زنده نگه داشتن میراث کوکو و کارل است و زندگی بخشیدن به طرح های بسیاری است که از کارل به جا مانده است. او می گوید: "من همیشه می گویم که مادمازل شنل برای من یک فرد زنده است." "من از داستان و میراثی که او برای ما گذاشته، الهام می گیرم و همین طور کارل، او همیشه منبع الهام من است."

 

شنل برند شنل کارل لاگرفلد ویرجینی ویارد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین