کد خبر: 33266 A

رونمایی از آخرین طراحی‌های کارل لاگرفلد / اشک‌های جی‌جی حدید سرازیر شد

رونمایی از آخرین طراحی‌های کارل لاگرفلد / اشک‌های جی‌جی حدید سرازیر شد

آخرین کالکشن کارل لاگرفلد فقید در حالی رونمایی شد که جی‌جی حدید با چشمانی گریان در این فشن‌شو حضور یافت.

ایران آرت: در هفته‌ مد میلان -که یکی از پایتخت‌های مد جهان به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین رویدادها در این حوزه است- مجموعه‌ی لباس‌های پاییز و زمستان ۲۰۱۹ برند فندی  روی صحنه‌ی نمایش رفت و این مجموعه آخرین طراحی‌های کارل لاگرفیلد به شمار می‌رود و به طور رسمی این هنرمند و کارهایش بعد از ۵۴ سال کار در این رشته برای دنیای مد خاتمه یافت.

این خانه‌ی مد ایتالیایی که از سال ۱۹۲۵ در شهر رم آغاز به کار کرد، برای این نمایش که بسیار جنبه‌ی احساسی داشت برنامه‌های زیادی را تدارک دیده و تقدیم به روح طراح خلاق خود کرده بود. یکی از این کارها، گذاشتن اتودهای اصلی کارل لاگرفیلد از این مجموعه روی صندلی‌های تماشاگران  و در آخر نمایش نیز ویدئویی از لاگرفیلد در حالی که با دستکش‌های چرمی مخصوص خود، تصورش از خود ۴۰ سال پیشش را اتود می‌زند در سالن پخش شد.
 



به گزارش سایت کلاغه، این نمایش قطعا یکی از احساساتی‌ترین نمایش‌های این فصل است چراکه سیلویا فندی که تمام دوران زندگی خود را در کنار لاگرفیلد کار کرده است و همچنین تمام طرفداران او هنوز در غم مرگ او هستند و این مجموعه نمایش داده شد. مجموعه این فصل فندی شامل کت‌ها، مانتو‌ها و پالتوها با طرح‌های کلاسیک است اما در این طرح‌های ساده، خلاقیت‌هایی نیز صورت گرفته و از آن جمله می‌توان به یقه‌های غیرقرینه روی مانتوها اشاره کرد. پیراهن‌های نیز در این مجموعه همگی ساده و کلاسیک هستند اما یک نکته این پیراهن‌ها را از نمونه‌های دیگر این لباس محبوب برای زنان متمایز می‌کند. فندی امسال با استفاده از اپل شانه‌هایی سفت و محکم و خوش فرم برای مدل‌ها ساخته است. سرشانه‌های این لباس‌ها کمی بالاتر از حد معمول قرار می‌گیرند و اگر کسی در این پیراهن‌ها گردن خود را صاف نگه‌دارد، پوشیدن این لباس به او کمک می‌کند قامتی کشیده‌تر و زیباتر داشته باشد.

رنگ:

لاگرفیلد برای این مجموعه از رنگ‌های زمینی و گرم مانند طیف قهوه‌ای، طلایی، مشکی، کرمی، سفید، یشمی و دیگر رنگ‌های خنثی استفاده کرده و در مواردی استثنایی چند رنگ فام‌دار و درخشان مانند سبز و زرد هم برای شاد و روشن‌تر کردن فضای کلی مجموعه به لباس‌ها اضافه کرده است.

پلیسه:

پارچه‌های پلیسه به خاطر خطوط عمودی و ایجاد خطای دید باعث بلند‌تر نشان دادن بدن می‌شود و همین نکته باعث شده است که به یکی از محبوب‌ترین کارهای روی پارچه تبدیل شود. اما چند سالی است که در مدهای فاخر و برندهای رده‌بالا شاهد استفاده‌ی زیاد از این پارچه به خصوص در دامن‌ها هستیم و همان‌طور که می‌دانید این برندها جریان‌ساز مد هستند. فندی نیز در مجموعه‌ی پاییز ۲۰۱۹ خود از پارچه‌های پلیسه در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف بهره ‌برده و دامن‌هایی با قدهای میدی و تا زیر زانو خلق کرده است. این دامن‌های پلیسه از پارچه‌های لطیفی مثل حریر تا پارچه‌های زمخت‌تر مانند چرم یا کرپ متغیر هستند و در سه یا دو تکه تهیه شده‌اند و غیرقرینگی در قد و در سایز پلیسه‌ها دارند.

 

اکسسوری:

مجموعه‌ پاییز امسال فندی پر از اکسسوری‌های بزرگ مخصوصا کیف‌های دستی بسیار بزرگ و عینک‌های مستطیلی شکل اغراق‌آمیز درشتی بود که هماهنگ با لباس‌ها ست شده بود که این حرکت برخلاف ترند کنونی جهان مد است. در سال‌های اخیر، کیف‌های دستی به سمت هرچه کوچکتر شدن پیش‌ رفته‌اند تا جایی که داشتن کیف نشان‌دهنده‌ی استایل شماست و نه خاصیت کاربردی آن. برند فندی همواره به طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد کیف‌های خود معروف بوده است و امسال نیز شهرت جهانی خود را در عرصه کیف حفظ کرده است. اما درباره‌ی دیگر اکسسوری‌ها باید گفت که از زیور‌آلات خاصی در این مجموعه استفاده نشده و فقط چند کلاه زمستانی با لباس‌ها هماهنگ شده بود.

کفش‌هایی که مدل‌ها به پا داشتند بسیار ساده و مینی‌مالیستی بود و روی برخی از آن‌ها با پولک و نگین‌ تزئیناتی انجام شده بود. چکمه‌های این مجموعه نیز از چرم براق ساخته شده بودند و پاشنه‌های بلند و نوک تیز داشتند.

به طور کلی می‌توان گفت نکته‌ی قابل توجه اکسسوری‌های این مجموعه کیف‌های بی‌نظیر فندی بود.

پاپیون:

سیلیویا فندی، صاحب کنونی برند فندی، در مصاحبه‌ای که در روز نمایش با خبرنگاران داشت گفت:” کارل در روز قبل از مرگش به من گفت که پاپیون می‌خواهد پاپیون‌های بزرگ می‌خواهد.” و با شروع نمایش اولین چیزی که روی تن مدل می‌بینیم، پاپیون بزرگ سفیدی در قسمت یقه است. و من تا به حال فکر نمی‌کردم یک پاپیون بزرگ و حجیم بتواند‎‍‌‎‌ آنقدر شیک به نظر بیاید. این پاپیون‌های حجیم با ورود بقیه‌ی مدل‌ها ادامه پیدا کرد و در قسمت پشت کت‌ها و … هم دیده شد.

با توجه به بقیه‌ی نمایش‌های هر چهار پایتخت مد جهان (نیویورک، لندن، میلان و پاریس) می‌توان با قطعیت گفت که یکی از مدهای سال ۲۰۱۹ پاپیون باشد.

جوراب‌ها و جوراب ‌شلواری‌ها:

یکی از مدهای چند سال اخیر که در بین خوش پوشان طرفداران زیادی پیدا کرده است، پوشیدن جوراب به همراه کفش پاشنه بلند است. برند فندی هم برای پاییز امسال کفش‌های پاشنه‌دار را با جوراب‌های توری با لوگوی برند فندی ست کرده‌، اما این چیز عجیبی نیست و نکته‌ی جالب جایی است که این برند، امسال جوراب‌ شلواری‌هایی با این طرح روی ران‌وی آورده بود.

 

لوگوی فندی:

می‌دانید که فقط لباس‌ها نیستند که یک مجموعه لباس را تشکیل می‌دهند، تمام اجزای نمایش مانند طراحی صحنه، موسیقی، نوع راه رفتن مدل‌ها، فیلمبرداری و هر نکته‌ی دخیل دیگری هویت یک مجموعه لباس را تشکیل می‌دهد. برند فندی در مجموعه‌ی پاییز ۲۰۱۹ لوگوی خود را در بسیاری از فضاها مانند ران‌وی خود استفاده کرده بود علاوه بر این در لباس‌های خود مثل جوراب‌ها، جوراب شلواری‌ها، کیف‌ها، کاپشن‌ها، بلوز‌ها، پیراهن‌ها و در دیگر بخش‌های لباس استفاده کرده بود و ما به طور پیوسته در این نمایش ۱۲ دقیقه‌ای، لوگوی این برند قدیمی و محبوب را شاهد بودیم.

شلوارها:

شلوارهای گشاد و بلند یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این مجموعه لباس بود. در دو سال اخیر شلوارهای تنگ کم‌کم محبوبیت خود را از دست داده‌اند و شلوارهای گشاد جای آن‌ها را گرفته‌است. اما نه در میان عموم مردم بلکه در طرز لباس پوشیدن طراحان، مدل‌ها و کسانی که بسیار مد روز هستند. اما قد شلوارهای گشاد در سال‌های اخیر همچنان کوتاه بوده است. به نظر می‌رسد فندی به کارگردانی کارل لاگرفیلد در روزهای پایانی عمر خود در نظر دارد این مد را عوض کند و توجه مددوستان را به شلوارهای گشاد و بلند جلب کند. باید دید دیگر تاثیرگذاران دنیای مد (مانند برندهای معروف و مجلات پرمخاطب) نظرشان درباره‌ی این گونه شلوارها چیست و آیا خواهند توانست سلیقه‌ی عموم را به این طرف طیف سوق دهند یا خیر.

جی‌جی‌ حدید:

هلنا نورا حدید در سال ۱۹۹۵ از مادری هلندی و پدری فلسطینی در لس‌آنجلس آمریکا به دنیا امد. مادر جی‌جی مدل بوده و او هم از دو سالگی در صنعت مدلینگ فعالیت کرد.یکی از خواهرهای کوچکتر او ، بلا حدید، و هر دو برادر کوچکتر او هم مدل هستند.

جی‌جی حدید از سال‌ها پیش با کارل لاگرفیلد همکاری می‌کرده و در اکثر نمایش‌های او حضور داشته و به نظر می‌رسد رابطه‌ی نزدیکی در فضای حرفه‌ای با هم داشته‌اند.  در آخرین اثر هنری کارل، جی‌جی آخرین مدلی بود که روی صحنه آمد و پیراهن زیبای زرد رنگی از جنس حریر به تن داشت و کل طول سالن را با چشمانی اشک‌بار طی کرد. دین این صحنه برای طرفداران هر دو، بسیار احساساتی و تاثیر گذار بود.

 

هفته مد میلان جی جی حدید کارل لاگرفلد برند فندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین