کد خبر: 37245 A

خشم ژاپنی‌ها از کیم کارداشیان/ عکس

خشم ژاپنی‌ها از کیم کارداشیان/ عکس

برخی نگران آن هستند که مردم به جای کیمونوی سنتی ژاپنی با کیمونو کیم کارداشیان ارتباط برقرار کنند.

ایران آرت: کیم کارداشیان، چهره مشهور دنیای مد و سرگرمی با ارائه برند جدیدی از "گن‌های" زنانه که نامش را "کیمونو" گذاشته باعث خشم ژاپنی‌ها شده است.

خانم کارداشیان گفته آن چه که ارائه داده براساس تجربه‌های شخصی خودش و با هدف بهبود بخشیدن به فرم و انحنای اندام زنان طراحی شده است.

او در توییتی گفت که ۱۵ سال روی این پروژه کار کرده و مجموعه گن‌هایی که ارائه کرده با هر سایز و رنگی پوستی هماهنگی دارد.

ژاپنی‌ها ارائه این محصول با نام کیمونو را بی‌احترامی به لباس سنتی خود دانسته‌اند. کیمونو، لباسی گشاد با آستین‌های بلند است که تا ساق پا را می‌پوشاند، قدمت این لباس به قرن ۱۵ برمی‌گردد. این لباس اکثرا در موقعیت‌هایی خاص پوشیده می‌شود.

544A6919
کیمونوی سنتی ژاپنی‌ها قدمتی دیرینه دارد

یک زن ژاپنی به بی بی سی گفته: "ما کیمونو می‌پوشیم تا سلامتی، بزرگ شدن فرزندان، نامزدی، ازدواج و فارغ التحصیلی را جشن بگیریم. ما کیمونو را در مراسم سوگواری به تن می‌کنیم. این لباسی مختص به مراسم خاص است و پوشیدن آن نسل به نسل به خانواده‌ها منتقل شده است. حال آن که چیزی که ارائه شده حتی شبیه کیمونو هم نیست. او (کیم کارداشیان) فقط کلمه‌ای انتخاب کرده که اسم "کیم" درآن باشد. هیچ احترامی به پوششی که این لباس در فرهنگ ما دارد، گذاشته نشده است."

کیم کارداشیان سال گذشته تلاش کرد تا نام این برند را به ثبت برساند.

کاربران ژاپنی در توییتر به کیمونوی کیم کارداشیان واکنش نشان دادند. کاربری گفته: "خیلی ناراحت هستم که اسم کیمونو برای چیزی استفاده شده که کاملا متفاوت از آن چیزی است که ما ژاپنی‌ها می‌شناسیم. کیمونو، لباسی سنتی است و ما بسیار به فرهنگ و تاریخ خود افتخار می‌کنیم."

کاربر دیگری گفته: "به خاطر سلاخی کردن فرهنگ ژاپنی ممنونم!! فرهنگ من اسباب بازی شما نیست. تو برای کسانی که عضو خانواده‌ات نیستند احترامی قائل نشدی. در ۱۵ سالی که در حال کار روی این پروژه بودی، یک مشاور فرهنگی نتوانستی پیدا کنی."

برخی نگران آن هستند که مردم به جای کیمونوی سنتی ژاپنی با کیمونو کیم کارداشیان ارتباط برقرار کنند.

 

لباس کیم کارداشیان لباس محلی کیمونو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین