کد خبر: 37708 A

ببینید: فشن‌شوی برند شنل در کتابخانه/ مدل‌ها میان کتاب‌ها رژه رفتند

ببینید: فشن‌شوی برند شنل در کتابخانه/ مدل‌ها میان کتاب‌ها رژه رفتند

لباس‌های پاییزی و زمستانی برند شنل در حالی در قصر بزرگ شانزلیزه رونمایی شدند که فضای قصر به یک کتابخانه بزرگ تبدیل شده بود.

ایران آرت: ویرجینی ویارد جانشین کارل لاگرفلد، با کلکسیون ریزورت اولین کلکسیون لباس‌های روزانه خود را برای شنل ارائه داد. ویارد چشم‌انداز شگفت‌انگیز خود را در روح کارل لاگرفلد به نمایش درآورد.

به گزارش ایران‌آرت، این نمایش مد که در آن لباس‌های اوت کوتور پاییز و زمستان ۲۰۲۰ برند شنل به نمایش گذاشته شد، در قصر بزرگ Grand Palais برگزار شد. ویارد سالن قصر را به یک کتابخانه بزرگ تبدیل کرد که از فضای آپارتمان کوکو شنل الهام گرفته بود. این کتابخانه گرد ساخته شده و تقریبا مانند یک کره زمین بود که در آن کل دانش جهان فشرده شده است.

منتقد مجله منودلیار درباره این رویداد نوشته است: ویارد برای این مجموعه کوتور قطعا بیشتر از لاگرفلد از لباس‌های روزانه الهام گرفته است و به طور قابل توجهی کمتر از لاگرفلد ژست‌های عجیب و غریب در شوی او دیده می شود. 

در نتیجه می‌توان حدس زد که چگونه این دو هنرمند در گذشته با هم کار کرده‌اند، احتمالا به این ترتیب بوده که ویارد ایده‌های تخیلی لاگرفلد را پایه‌گذاری می‌کرده است.

در این مجموعه می‌توان دید که چگونه ویارد با طیف گسترده‌ای از سیلوئت‌ها کار کرده به گونه‌ای که نه تنها در این کلکسیون پیراهن‌های گشاد و A فرم دیده شده بلکه پیراهن‌های صاف و در فرم H نیز وجود دارد. علاوه بر آن استفاده از چین و هنر دست سوزن دوزی به طور محدود و تنها در جزئیات لباس ها قابل رویت است.

کارل لاگرفلد اولین مردی بود که کفش‌های ورزشی را به کت‌واک‌های شوی اوت کوتور وارد کرد و یکی از اصول اصلی او، قرار دادن شنل در یک زمینه جدید بود. حتی اگر این کلکسیون جدید آن طور به نظر نرسد ولی ویارد این اصل را به زیبایی هر چه تمام‌تر رعایت کرده و یک کلکسیون اوت کوتور در ورژن جوان و قابل پوشش ارائه داده است به گونه‌ای که حتی پیراهنهای شب این کلکسیون نیز عمدا قابل پوشش طراحی شده‌اند.

در کلکسیون ویارد تقریبا تعداد زیادی کت و شلوار یا دامن دیده می‌شود که همین امر این کلکسیون اوت کوتور را به طور صریح و آشکار به زندگی واقعی نزدیک می‌کند.

نمونه های ایده آل از این چشم انداز تقریبا مینیمالیستی، بلیزر پیراهنی بلند از مخمل قرمز و نمونه دیگر آن یک پیراهن شب از پارچه توئید با الگوی ساده است که در ناحیه یقه و سر آستین با گل های تزئینی آراسته شده است. کلیشه لباس‌های روزانه و شبانه در کلکسیون ویارد تار و به نحوی ناپدید شده است.


 
شنل برند شنل کارل لاگرفلد ویرجینی ویارد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین