کد خبر: 38864 A

حلیمه، خدیجه، اکرام و شهیره/ مدل‌هایی که از کلیشه‌ها عبور کردند

حلیمه، خدیجه، اکرام و شهیره/ مدل‌هایی که از کلیشه‌ها عبور کردند

این چهار مدل شجاع کلیشه‌های مرسوم را زیر پا گذاشتند تا به نمادی از لباس‌های پوشیده تبدیل شوند.

ایران آرت: در سال‌های اخیر در بسیاری از رویدادهای مهم مد از جمله هفته مد میلان و هفته مد پاریس، کالکشن‌های حجاب با حضور مدل‌های محجبه عرضه می‌شود و حتی گاه هفته‌های مد حجاب در برخی شهرهای بزرگ دنیا برگزار می‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت مد اسلامی در دنیا است.

در گذشته بارها در ایران‌ آرت به مدل‌های محجبه و نمایش‌های مد اسلامی در سراسر جهان پرداخته‌ایم و از استقبال بالای دنیای فشن از مد اسلامی گفته‌ایم، اما در این گزارش به نقل از تابناک باتو، با چهار مدل لباس شجاع که کلیشه‌های مرسوم را زیر پا گذاشته‌اند تا به نمادی از لباس‌های پوشیده تبدیل شوند، آشنا خواهید شد.

۱. حلیمه عدن

1

مدل لباس سومالیایی که در آمریکا زندگی می‌کند، او نخستین مدل لباسی است ک. روی سکوی نمایش لباس، حجاب داشت، به طوریکه در شماری از نمایشگاه‌های مطرح مد و لباس از جمله Max Mara، و Alberta Ferretti، و Yeezy Season ۵، با حجاب ظاهر شد و همچنین برای تبلیغات تجاری نایکی هم از حجاب ورزشی استفاده کرد.

۲. خدیجه دیاوارا 

2

او مدل لباس اهل مالی است و در مصر زندگی می‌کند و به دلیل داشتن حجاب در نمایشگاه‌های مختلف مد به شهرت رسیده است از جمله نمایشگاه مد و لباس Maki Oh، و Pyer Moss، و Chromat.

۳. اکرام عبدی عمر

3

مدل لباس اهل سومالی که عکس او روی جلد مجله ووگ عربیا رفت، او پیش از آن در هفته مد حجاب لندن شرکت کرده بود، و در پاییز ۲۰۱۸ میلادی در نمایشگاه لباس طراحی به نام خانم مولی گودارد حضور داشت و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

۴. شهیره یوسف

4

او مدل لباس سومالیایی_انگلیسی است. در مجله‌های معروف مد مانند ووگ عربی، ووگ بریتانیا و مجله ال بار‌ها عکس او با حجاب و لباس‌های پوشیده منتشر شده است.

 

حجاب مدل مانکن حلیمه عدن مدل محجبه خدیجه دیاوارا اکران عبدی عمر شهیره یوسف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین