کد خبر: 42335 A

مدل‌های افغانستانی با لباس‌های سنتی در نمایش مد کابل/ عکس‌ها

مدل‌های افغانستانی با لباس‌های سنتی در نمایش مد کابل/ عکس‌ها

این نمایش مد در باغی تاریخی در کابل برگزار شد و مدل‌های زن و مرد با پوشیدن لباس سنتی در مقابل دیدگان 200 تماشاگر قدم زدند.

ایران آرت: مدل‌های افغان در جریان برگزاری نمایش مد در کابل پایتخت افغانستان لباس‌های سنتی مردم این کشور را به تن کردند.

یلدا حیدری نخستین مدل دختر در افغانستان از مسئولان برگزاری این نمایش مد بود. او آرزو دارد بتواند روزی به عنوان یک مدل بزرگ در نمایشگاه های مد بزرگ در خارج از کشورش حضور یابد.

این نمایش مد در باغی تاریخی در کابل برگزار شد و مدل‌های زن و مرد با پوشیدن لباس سنتی در مقابل دیدگان 200 تماشاگر که اکثر آنان مرد بودند قدم زدند.

به گزارش فرارو، یلدا حیدری که 25 سال دارد می گوید مدلینگ کار پرمخاطره ای در افغانستان است اما باید برای غلبه بر چالش ها جرات داشت. او افزود: در افغانستان که جامعه ای مردسالار است چنین حرفه ای باید مخفیانه برگزار شود.

مد 5

12 مدل در این نمایشگاه مد لباس که در آن لباس های سنتی مردمان افغانستان به نمایش گذاشته شد شرکت کردند.

بسیاری از مردهای افغان به زنان و دختران خود اجازه نمی دهند که از خانه خارج شوند مگر اینکه خویشاوندی او را همراهی کند. اگرچه طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی درباره نوع نگاه به زنان در این کشور صورت گرفته است.

برپایی نمایش مد در افغانستان توسط فردی به نام اجمل حقیقی که خود از شرکت کنندگان در این نمایش بود صورت گرفته است. حقیقی 30 ساله می گوید شروع مد و ارتقاء آن در کشوری مانند افغانستان کار ساده ای نیست.

او افزود: من تهدیدهای زیادی دریافت کرده ام اما با این وجود از کار و هدف خود دست نکشیده‌ام.

مسئول گروه مدلینگ در افغانستان اظهار داشت: با شجاعت به کار خود ادامه می دهیم و اکنون شاهد این هستیم که دختران زیادی با حمایت خانواده های خود برای شرکت در اینگونه نمایش ها اعلام آمادگی می کنند.

مد 1

مد 4

مد 6

مد 3

مد 2

مدل مانکن مدلینگ لباس سنتی مدل افغانستانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین