کد خبر: 43388 A

تب لباس‌های رنگارنگ کریسمس داغ شد

تب لباس‌های رنگارنگ کریسمس داغ شد

پلیورهای خاص کریسمس یکی از پرفروش‌ترین اقلام ناپایدار مد است زیرا به ویژه بریتانیایی‌ها آن را فقط یک بار می‌پوشند.

ایران آرت: در پی انتشار گزارش‌هایی مربوط به جنس پلیورهایی که به مناسبت عید کریسمس به بازار می‌آید و بیشتر آن‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند، یک سازمان خیریه از مردم خواسته است که در تب خریداری این پلیورها شرکت نکنند.

سازمان خیریه هاباب، ۱۱۸ پلیور از یازده فروشگاه اینترنتی و فروشگاه‌های دیگر را آزمایش کرده است و به این نتیجه رسیده است که ۹۵ درصد آن‌ها، یا کامل و یا بخشی‌شان، از مواد پلاستیکی درست شده است.

اما پلیورهای خاص کریسمس همچنین یکی از پرفروش‌ترین اقلام ناپایدار مد است، زیرا به ویژه بریتانیایی‌ها، آن را فقط یک بار می‌پوشند.

این سازمان تخمین می‌زند که در سال جاری، در بریتانیا حدود ۱۲ میلیون پلیور کریسمس به فروش خواهد رفت؛ هرچند ۶۵ میلیون پلیور طرح کریسمس همچنان از سال‌های گذشته در کمد لباس بریتانیایی‌ها آویزان است.

agg91940_cream_xl_1

به گزارش ایندیپندنت، سارا دیوال، شریک بخش خلاقیت سازمان هاباب، می‌گوید که بسیاری از خریداران این پلیورها از عواقب خریدشان بر محیط زیست، اطلاع ندارند.

او می‌افزاید: "بسیاری از مردم درباره وجود پلاستیک در اقیانوس‌ها نگرانند، اما نمی‌دانند که در ساخت لباس‌هاشان هم پلاستیک به کار رفته است."

"البته باید همچنان از کریسمس لذت ببرید. کسی نمی‌گوید نباید تفریح کنید. اما راه پیوستن به جشن کریسمس این است: پلیور کریسمس بپوشید، اما آن را با پلیور یک نفر دیگرعوض کنید؛ یا ببینید چه لباس‌هایی در کمدتان دارید، یا آن را از دوستی قرض بگیرید تا مجبور نباشید با صرف هزینه زیاد یک پلیور نو بخرید که احتمالا آن را فقط یک بار خواهید پوشید."


pink-christmas-sweater-dress

adult-sloth-ugly-christmas-sweater-update-main

home-alone-christmas-sweater

کریسمس لباس فشن پلیور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین