کد خبر: 46179 A

هفته مد لندن تعطیل می‌شود؟

هفته مد لندن تعطیل می‌شود؟

معترضان با تجمع در خیابان‌های منتهی به برگزاری هفته مد لندن، خواهان لغو این رویداد مهم هستند.

ایران آرت: جنبش موسوم به شورش علیه انقراض، مخالفت خود را با هفته خوش‌پوشی لندن به روشنی تمام اعلام کرد و با برپا کردن اعتراضاتی، خواهان لغو این رویداد شد.

این جنبش زیست‌محیطی در روز شنبه خیابان‌های منتهی به محل برگزاری این همایش دوسالانه خوش‌پوشی را مسدود کرد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات سازمان‌یافته، در  تقاطع شلوغی منتهی به خیابان استرند در وست‌مینستر واقع در مرکز لندن، جلو عبور و مرور را گرفتند.

برای برگزاری این تظاهرات، در فیسبوک نیز راجع به محل و چگونگی پیوستن به آن اطلاع‌رسانی کرده بودند.

در فراخوان فیسبوکی آمده است: "در خیابان‌های محل برگزاری هفته خوش‌پوشی لندن به ما بپیوندید تا اعلام کنیم که در این فصل، اولویت ما باید تداوم حیات روی کره‌زمین باشد."

در شرح برنامه تظاهرات هم گفته بودند که روز با "تجمع" آغاز می‌شود و "سپس با فعالیت‌های ابتکاری، موسیقی، شعارنویسی، سخن‌رانی و فعالیت‌های جمعی دنبال خواهد شد."

در این فراخوان آمده است: "بیاید از نیروی خلاقیت استفاده کنیم تا شاهد دنیای بهتری باشیم."

به گفته این گروه، صنعت پوشاک "عامل هفت درصد گازهای گل‌خانه‌ای منتشره در جهان است و تقریباً در کل آلودگی منتشره در اتحادیه اروپا نیز همین سهم را دارد."

این گروه اضافه کرد که می‌خواهند "صنعت پوشاک را دچار چالش کنند تا چرخه تولید بیش از حد و مصرف بیش از حد را متوقف کند. زیرا این چرخه آن‌هایی را به خطر می‌اندازد که کم‌ترین دخالت را در آن دارند"، و اعلام کرد که صنعت خوش‌پوشی باید "تمام نیروی خود را به گونه‌ای هدف‌مند و منصفانه در راه مقابله با بحران تغییرات اقلیمی و محیط زیست" به کار گیرد.

در این تظاهرات، معترضان شعارنوشته‌هایی مثل "خوش‌پوشی کاذب نمی‌خواهیم" و "خوش‌پوشی به چه درد سیاره‌ای رو به مرگ می‌خورد" در دست داشتند، و برخی هم لباس‌هایی به تن داشتند که با حلقه‌های زنجیر درست کرده بودند.

 

هفته مد هفته مد لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین