کد خبر: 51098 A

۶ مد ممنوعه که زنان خوش‌پوش از آن پیروی نمی‌کنند

۶ مد ممنوعه که زنان خوش‌پوش از آن پیروی نمی‌کنند

جیمی فرانکل، از مختصصان حوزه مد و زیبایی، از ۶ مد ممنوعه می‌گوید که هرگز نباید سراغ آنها بروید.

ایران آرت: آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که یک متخصص مد چه چیزهایی را از کمد لباس شما حذف خواهد کرد؟ و یا کدام موارد خاص را برای خرید به شما پیشنهاد می‌دهد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 6 مورد ممنوعه برای یک طراح مد که هرگز نباید به سراغ خرید آن‌ها برود بشناسید.

به گزارش وبسایت دینو، امروزه طراحی مد یک زمینه پرطرفدار در میان کسانی است که به پوشش خود اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید یک استایلیست شخصی را استخدام کنید تا کمد لباستان را بررسی کرده و ویژگی‌های مناسب برای مجموعه پوشاک شما را مشخص کند. با این حال شما می‌توانید قبل از شروع، کمی به نکات مهم در این زمینه توجه کنید. ایده خوبی است که به سراغ یک طراح حرفه‌ای برویم و از او راهنمایی بخواهیم تا بفهمیم که معمولا یک استایل شخصی مناسب چه ویژگی‌های دارد. به همین منظور ما به سراغ یک متخصص در زمینه طراحی لباس رفته‌ایم تا تجربیات او را بشنویم. "جیمی فرانکل" (Jamie Frankel)، سبک‌شناس حرفه‌ای که با Harper’s Bazaar، Elle و Net-a-Porter همکاری می‌کند، در این زمینه توضیحاتی می‌دهد:

1. خرید حجم بالای مد روز ارزان قیمت

1

سعی کنید خرید برای لباس‌های مد روز خود را که اکثرا از مواد مصنوعی ساخته شده و برای محیط زیست بسیار مضر هستند، محدود کنید. در حقیقت، اکثر نام‌های تجاری ارزان قیمت از مقدار زیادی مواد شیمیایی برای تولید استفاده کرده و زباله‌های مضر زیادی وارد محیط زیست می‌کنند. به این نکته توجه کنید که همیشه سرمایه‌گذاری روی لباس‌های کمتر ساخته شده از مواد باکیفیت بهتر از آن است که بودجه خرید خود را برای یک سری لباس ارزان قیمت بی‌کیفیت هدر دهید. شما باید هوشمندانه انتخاب کنید. به سراغ آن دسته از نام‌های تجاری بروید که از مواد پایدار برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. نام‌هایی مانند Madewell، American Eagle Outfitters و Outerknown جزو معروف‌ترین گزینه‌های پایدار هستند.

2. جین جذب سفید رنگ

2

در نگاه اول یک شلوار جین جذب به رنگ سفید به خصوص سفید استخوانی، بسیار جذاب و پرطرفدار به نظر می‌رسد. با این وجود برای همه مناسب نیست. برای پوشیدن چنین چیزی باید پاهای بسیار لاغری داشته باشید و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را با هر لباس دیگری هماهنگ کرد. به یاد داشته باشید که اگر به رنگ سفید علاقه‌مند هستید، به سراغ نمونه‌های گشادتر بروید تا نیازی به انتخاب لباس زیر خاص نداشته باشید.

3. جنس مشابه در چند رنگ

3

آیا تا کنون لباسی را که عاشق آن بوده‌اید در چند رنگ مختلف خریداری کرده‌اید؟ احتمالا فکر می‌کنید اگر لباسی مناسب شما باشد، می‌توانید رنگ‌های مختلف آن را برای هماهنگی با لباس‌های متفاوت خود داشته باشید. باید به شما بگوییم که این باور اشتباه است و شما به احتمال زیاد فقط رنگ محبوبتان را می‌پوشید. پس بهتر است چیز جدیدی را امتحان کنید. البته این مورد در خرید لباس‌های روزمره مانند تاپ یا تی-شرت قابل قبول است؛ ولی در غیر این صورت باید در خریدهای خود خلاق باشید.

4. تمام ترندهای داغ بازار

4

باید به این نکته توجه داشته باشید که هر ترند داغی برای هر شخصی مناسب نیست. به احتمال زیاد شما نمی‌توانید از ترند شورت‌های ورزشی مخصوص دوچرخه‌سواری در فصل تابستان و برای راحتی خود استفاده کنید. مهم نیست هوا چقدر گرم باشد، چنین لباسی مناسب هر کسی نیست. همچنین ممکن است تعجب کنید که چرا هنوز هم انواع کفش‌های کتانی اسنیکرز در بین جوانان رایج است و یا چگونه کسی می‌تواند پیراهن‌های آستین پفی متعلق به دهه 80 میلادی را به راحتی بپوشد. این موضوع که هر چیزی برای شما مناسب نیست باید اصل اولیه خریدهای بعدی‌تان باشد و فراموش نکنید که زیاد وارد بحث ترند نشوید. در عوض، پول و فضای کمد خود را به خرید لباس‌های اساسی اختصاص دهید تا بتوانید با اکسسوری‌های جدید یا یک مورد خاص هماهنگ با مد روز لباس بپوشانید.

5. کفش‌های ناراحت

5

همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب پوشاک خود باید راحتی را اولویت قرار دهید و صرفا به ظاهر توجه نکنید. اگر پاهای شما بعد از پوشیدن کفش‌های جدید و قدم زدن با آن‌ها اذیت شد، به این معنی است که شما هرگز آن‌ها را نمی‌پوشید و پول خود را هدر خواهید داد. فقط به این دلیل که آن‌ها بسیار زیبا هستند و خیلی دوستشان دارید، هرگز نباید تسلیم وسوسه‌های درونی خود شوید! در چنین مواردی این احتمال نیز وجود دارد که حتی بعد از چند بار پوشیدن نیز در آن‌ها احساس راحتی نداشته باشید. پس فراموش نکنید اگر آن‌ها از ابتدا ناراحت کننده باشند، دلیلی برای خریدشان وجود ندارد.

6. جنس بیش از حد ظریف و حساس

6

همه ما یک پلیور توری با بافت بسیار ریز و ظریف را دوست داریم؛ اما، همیشه درباره خرید آن‌ها اشتباه می‌کنیم. بیشتر اوقات نمی‌توانیم آن‌ها را همراه با یک ژاکت مناسب فصل بپوشیم یا در صورت نیاز زیپ یا دکمه جدا شده را تعمیر کنیم. همچنین شست و شوی آن‌ها نیز همیشه دردسر بزرگی خواهد بود؛ بنابراین، بهتر است با این حقیقت کنار بیاییم که لباس‌هایی با جنس ظریف و حساس برای خرید مناسب نیستند. به خصوص اگر مبلغ زیادی را صرف خرید پوشاک ظریف کرده باشیم، باعث می‌شود بیشتر اوقات از پوشیدن آن بترسیم که در این صورت چنین لباسی ارزش خریدن ندارد حتی اگر خیلی زیبا باشد.

 

مدل مانکن طراحی طراح لباس طراح مد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین