کد خبر: 54834 A

11+1 نکته سریع برای صرفه‌جویی بیشتر در پول هنگام انتخاب لباس برای بچه‌ها

11+1 نکته سریع برای صرفه‌جویی بیشتر در پول هنگام انتخاب لباس برای بچه‌ها

ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه به درستی در پول و هزینه خود صرفه جویی کنید، به طوری که نه تنها پول زیادی خرج نکنید بلکه کیفیت را هم از دست ندهید

ایران آرت: خرید لباس‌های بچه‌گانه یکی از هزینه‌های ضروری هر خانوار است و سالانه خانواده‌ها مبالغ زیادی را خرج خرید پوشاک بچه‌گانه می‌کنند. صرفه‌جویی در این هزینه‌ها می‌تواند نقش مهمی‌در کاهش هزینه خانوار و کمک به اقتصاد خانواده داشته باشد، راه‌هایی هست که به کاهش مخارج پوشاک کودکتان کمک می‌کند بدون آن که مجبور باشید لباس‌های کهنه و بی‌کیفیت را به تن آن‌ها بپوشید. 

خرید لباس بچه شیرین است؛ اما آنقدرها هم راحت نیست. به ویژه که باید به نکات خاصی در مورد آن دقت کنید. نگرانی‌ها از انتخاب سایز و جنس شروع می‌شود تا به راحتی و قیمت مناسب ختم می‌شود. جهت صرفه‌جویی بیشتر پول خود، در نظر داشته باشید که به خاطر تحرک و فعالیت زیادی که بچه‌ها دارند بهتر است در انتخابتان سراغ لباس‌هایی بروید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. این تفکر که هرچه بیشتر پول بدهید؛ بیشتر آش می‌خورید همیشه هم صادق نیست! چون لزوما لباس‌های برند و مارک‌دار که قیمت بالایی دارند با کیفیت‌تر نیستند. پس به دنبال لباس‌هایی باشید که هم قیمت مناسب و هم کیفیت بالایی را دارند. درنظر داشته باشید که لزوما لباس‌های برند و مارک‌دار که قیمت بالایی دارند با کیفیت نیستند.

قبل از خرید بهتر است برنامه ریزی کنید تا هم وقت تان تلف نشود و هم در پول تان صرفه‌جویی شود. ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه به درستی در پول و هزینه خود صرفه جویی کنید، به طوری که نه تنها پول زیادی خرج نکنید بلکه کیفیت را هم از دست ندهید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1.ضخامت پارچه

هنگام خرید لباس بچه حتما به ضخامت پارچه لباس توجه کنید. پارچه را به سمت نور بگیرید و اگر پارچه نازک بود و به آسانی  طرف دیگر آن را دیده می‌شود، درباره خریدش بیشتر فکر کنید؛ چون احتمالا با چند بار شسته شدن کیفیتش را از دست خواهد داد و بزودی بدلیل تحرک زیاد بچه‌ها پاره خواهد شد.

2.تعیین بودجه

قبل از خرید، بودجه تعیین کنید و به بچه‌ها آن را یاد دهید. بزرگتر که شدند به آن‌ها بگویید که چقدر پول خرج کنند و اینکه خرج چه چیزهایی کنند. در اینصورت نه تنها برای پول خود برنامه‌ریزی کرده‌‌اید بلکه به فرزند خود نیز نحوه خرج کردن پول را یاد داده‌اید. برای تمرین این کار می‌توانید جهت خرید لباس و پوشاک بچه‌ گانه از بین مدل های متنوع به خرید اینترنتی با دلبند خود بپردازید.

3.درزهای لباس

type-of-fabric

برای خرید لباس بچه مناسب و باکیفیت کمی‌وسواس به خرج دهید و به دقت درزها و دوخت لباس را نگاه کنید. لباسی که درزهای آن محکم نباشد و دوخت نامناسبی داشته باشد؛ قطعا کیفیت و ماندگاری بالایی به ویژه بعد از چند بار استفاده و شست و شو نیز نخواهد داشت. بنابراین درزها را به خوبی چک و بررسی کنید.

4.یک لیست خرید درست کنید

حتما قبل از خرید یک لیست از لباس‌های مورد نیاز برای کودک خود تهیه کنید و قبل از شروع خرید، به خود قول دهید که فقط آنچه را که در این لیست است خریداری کنید. و به این ترتیب که هیچ وسوسه ای برای خرید آن همه لباس‌های بچه‌گانه جذاب موجود در فروشگاه‌ها وجود نداشته باشد، چرا که بسیاری از خریدها بخاطر تحت تأثیر قرار گرفتن شما می‌باشد و کاملاً غیر ضروری هستند.  حتی می‌توانید فقط پول نقد به مقدار محدود و مورد نیاز را با خود ببرید و کارت اعتباری خود را در خانه بگذارید.

5.لباس‌های فصلی را کمی‌بزرگتر انتخاب کنید

چون بچه‌ها مدام در حال رشد و بزرگ شدن هستند در نتیجه در طول یک سال چند سانتی قد می‌کشند. پس اگر می‌خواهید کت یا کاپشن برای زمستان بخرید بهتر است نیم سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید که هر سال مجبور به خرید جدید و پرداخت هزینه مجدد و گزاف نباشید! به همین منظور می‌توانید لباس‌هایی با سایز مورد نظرتان مانند لباس هودی دخترانه با رنگ صورتی زیبا و شیک را در انواع مدل‌های موجود در بازار مثل زیپ دار، جلو بسته یا کلاه دار خریداری کنید.

6.اگر هدیه می‌خرید…

برای خرید لباس بچه به عنوان هدیه بهتر است قبل از خرید،  در مورد سایز لباس با مادر او مشورت کنید تا اندازه‌های دقیق‌تری داشته باشید و بیخودی هزینه لباسی که سایز نیست و بی استفاده می‌شود را ندهید. به علاوه بیش‌تر از مدل‌های راحت و ساده که همیشه مد هستند مثل تی شرت ساده یا شلوارک استقبال کنید. این لباس‌ها به دلیل استایل آزادشان معمولا مشکل سایز کمتری هم ایجاد می‌کنند.

7.به دنبال حراجی‌ها باشید

save-money-by-buying-cheap-clothes

اگر از حراج‌های آخر فصل خرید کنید می‌توانید هزینه بیشتری را پس‌انداز کرده و متقابلا لباس‌های باکیفیت‌تری را انتخاب کنید. به همین منظور، برای خرید لباس بچه می‌توانید سری به فروشگاه‌های آنلاین بزنید. معمولا این فروشگاه‌ها قسمتی دارند که همیشه تخفیف‌های خوبی دارند. شاید شانس با شما یار باشد و بتوانید خرید به‌صرفه‌تری داشته باشید.

بسیاری از فروشگاه‌ها تبلیغاتی را ترتیب می‌دهند که تخفیفات بسیار قابل توجهی را در پایان فصل فروش ارائه دهند، به طوریکه برخی مواقع،  تخفیف‌ها می‌توانند به 70٪ هم برسند! مرتباً به فروشگاه‌های آنلاین نظارت داشته باشید، از کدهای تبلیغی استفاده کنید، در اینصورت تعجب خواهید کرد که چقدر می‌توانید پس انداز کنید. 

8.خودتان آن را انجام دهید

شما بسته به ذوق و هنر خود می‌توانید بعضی از کارها را خودتان انجام دهید و حتی می‌توان لباسی بهتر از آنچه که خریداری کرده‌اید را برای فرزند خود تهیه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک قلاب را خریداری کرده و لباس‌های زمستانی فرزندتان را خودتان ببافید. همچنین در مورد دوخت لباس و اسباب بازی‌های کودکان، کارگاه‌های زیادی در اینترنت نیز وجود دارد. بنابراین هم در زمان و هم در هزینه‌های خود از این طریق می‌توانید صرفه‌جویی کنید. برای دیدن ایده هایی بجهت دوخت لباس برای کودکان روی این لینک کلیک کنید.

9.قرض گرفتن

از آنجا که مدت مصرف برخی از لباس‌ها و وسایل‌های مورد نیاز کودک شما محدود است، بهتر است برخی از لباس‌ها و وسایل مورد نیاز کودک خود را قرض بگیرید، مخصوصاً زیرلباسی، سرهم و لباس خواب، کالسکه،. خریدن این همه لباس بعد از مدتی هم به هیچ دردی نمی‌خورند و هم اینکه عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

10.کمی‌قبل از هر فصل خرید کنید

اکثر خرده فروش‌ها حداقل یکی دو هفته یکبار جنس‌های جدید برای فروش عرضه می‌کنند. به همین خاطر مجبور هستند جنس‌های قبل را کنار بگذارند. این یعنی اجناس هر فصل ( مثلا شلوارک و صندل برای تابستان، دستکش و کلاه برای زمستان) یک ماه زودتر در قفسه‌های مغازه قرار می‌گیرد به همین دلیل قیمت‌ها خیلی کمتر از فصل خودشان است. به جای خرید لباس در همان فصل بگذارید وقتی که قیمت‌ها شکسته می‌شود خرید کنید، در اینصورت برای چند ماه آینده می‌توانید از آنها استفاده کنید.

11.با اکسسوری‌ها تنوع ایجاد کنید

داشتن تعداد محدودی لباس نمی‌تواند مانع از ساختن تیپ‌های متنوع و ترکیب‌های زیبای لباس شود. برای این کار کافی است از اکسسوری‌های کودکانه زیبا کمک بگیرید. اکسسوری‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تهیه کنید و لباس‌های اصلی و محدود کودک خود را با آن‌ها تزئین کنید و به این شکل تعداد نامحدودی ترکیب زیبا و جذاب بسازید بدون آن که کسی متوجه تعداد محدود لباس‌های آن‌ها شود.

12.گول ارزانی را نخورید

به یاد داشته باشید که هیچ چیزی بی‌دلیل ارزان نیست و وقتی هزینه تمام شده لباسی پایین است یعنی از مواد با کیفیت پایین برای تهیه آن استفاده شده و دوخت و برش آن چندان مناسب نیست. در نتیجه چنین لباسی عمر و دوام چندانی نخواهد داشت و خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رود خراب و غیرقابل پوشیدن خواهد شد. با توجه به این نکته خواهید دید که خرید پوشاک ارزان در مجموع به زیان شماست.

 

لباس مدل لباس فشن پوشاک لباس بچه پوشاک بچه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین