کد خبر: 55655 A

زیور آلات خود را در جوی آب نیاندازید!/ با دل مردم مهربان باشیم

زیور آلات خود را در جوی آب نیاندازید!/ با دل مردم مهربان باشیم

بسیاری از جوانان حتی برای مراسم عروسی و خرید ازدواج هم از سرویس های نقره و یا حتی هنری تر شبیه مجسمه های پوشیدنی استفاده می کنند...

ایران آرتآزاده جعفریان: چندی پیش ابراهیم محمد ولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری اظهار نظری را منتشر کرد که بسیار مایه تعجب و حیرت شد؛ او گفت:" اگر زیور آلات شما با جنس نقره به مشکلی برخورد باید آن را در جوب بیاندازید."

این آقای مسئول در روزگاری چنین اظهاراتی را طرح می کند که قیمت طلا نجومی شده و سر به فلک کشیده در حالی که اکثریت مردم حتی توان پر کردن سفره خود را ندارند.

غیر از وضعیت نا به سامان وضع معیشتی مردم ، این گفته ایشان از منظر هنری نیز درست نیست، در دنیایی که ایده و طراحی حرف اول را می زند تکیه بر جنس متریال برای اکسسوری دریافت بسیار اشتباهی است.

هر چه اهالی هنر سعی در ایده محوری و هنری بودن جواهرات دارند جمع زیادی دیدگاه سنتی متریال محور بودن زیورآلات را مرکز ثقل قرار داده اند و حتی کوچکترین حمایتی از فلز های نیمه قیمتی هم نمی کنند؛ حال آنکه زیورآلات هنری این روزها در دنیا صاحب تجارت و گردش مالی بالایی ست و در کنار نوآوری ها و خلاقیت های روزآمد هنری از منظر مالی نیز قدر و منزلتی خاص دارد.

واضح است در این روزگار وانفسا اگر از اکسسوری هایی با متریال نیمه قیمتی حمایت نمی کنیم دست کم با دل مردم مهربان باشیم و دل خوشی های کوچک آنها را با خاک یکسان نکنیم .

پشتوانه قرار دادن زیورآلات با جنس طلا بسیار خوب است و بحثی در آن نیست ولی زمانی که هر گرم طلا به بالاتر از یک میلیون تومان رسیده خرید یک گردنبند و یا یک دستبند برای قشر متوسط چه قدر هزینه بر می دارد؟ تقریبا اینگونه خریدها از سبد خانوار ایرانی خارج شده و به  هزینه های لوکس بدل شده است.

بسیاری از جوانان حتی برای مراسم عروسی و خرید ازدواج هم از سرویس های نقره و یا حتی هنری تر شبیه مجسمه های پوشیدنی استفاده می کنند، در این روزها بیاییم حداقل از ایده جوانان حمایت کنیم و نقره و دیگر فلزهای نیمه قیمتی را به عنوان اکسسوری های خاص زیر پوشش اتحادیه بپذیریم؛ همه ما سوار یک کشتی هستیم و در دوره های وخیمی مثل امروز باید کنار هم بودن، یک ملت بودن را به هم القا کنیم و به یکدیگر احساس امنیت خاطر هدیه کنیم.

 

آزاده جعفریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین