کد خبر: 55960 A

ابتلای بلا حدید به یک بیماری نادر/ کتاب دوای درد خانم مدل شد

ابتلای بلا حدید به یک بیماری نادر/ کتاب دوای درد خانم مدل شد

سوپرمدل آمریکایی به تازگی از ابتلایش به بیماری لایم و همچنین از یک اختلال روانی که آن را با کمک کتاب درمان کرده است خبر داد.

ایران آرت: بلا حدید برای اولین بار از تجربه دوری کوتاه‌مدت از رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر سلامت روانش سخن گفت.

این مدل که معمولاً روزانه در اینستاگرامش مطلب می‌گذاشت، چند هفته از این رسانه اجتماعی دور ماند تا به "درون‌اندیشی" و "خودشناسی" بپردازد.

این مدل ۲۴ ساله روز پنجشنبه ۲۳ ژانویه در اینستاگرامش توضیح داد که چرا مدتی از این فضا دور شده بود.

او نوشت که در دوره‌ای که "آنلاین" نبوده، کتاب خوانده است و چند عکس منتشر کرد از ردیف کتاب‌هایی با موضوع معنویت، و عکس‌های دیگری از دستگاه پخش سی‌دی، چند کریستال، و خودش در حال اسب‌سواری.

به نقل از ایندیپندنت حدید در آن نوشته اعتراف کرد که "همیشه" حس می‌کرده است که خودش را دوست "ندارد" و آن دوره دور از رسانه‌های اجتماعی به او کمک کرده است تا"دوباره با خود آشتی کند."

او نوشت: "مدتی از اینجا دور بودم تا به درون‌اندیشی و شناخت خود بپردازم. شرحش مفصل است و از حوصله این مطلب خارج، اما کم‌کم از این تجربه می‌نویسم."

"از این مدت خاطرات و ثروتی سرشار از حکمت برایم مانده است. به رابطه بهتری با خودم و معنویت درونی رسیدم. همیشه احساس می‌کردم خودم را دوست ندارم، ولی حالا دیگر این‌طور نیست. چند دوست خیلی خوب پیدا کردم و این کتاب‌ها را هم خواندم. دوباره خودم و قدرت درونی‌ام را یافتم و با خود آشتی کردم."

جی جی و بلا حدید

این ستاره عرصه خوش‌پوشی در پایان از دنبال‌کنندگانش خواست تا "برای خود وقت صرف کنند و به سلامت روان خود اهمیت دهند"، و افزود: "وقتی که می‌گذارید، ارزشش را دارد چون باعث می‌شود تمام و کمال شکوفا شوید."

تابستان پارسال حدید در اینستاگرام خود به هوادارانش خبر داد که دچار "علایم شدید" بیماری "لایم" شده است.

این مدل ۲۴ ساله اولین بار در سال ۲۰۱۲ فهمید که مبتلا به بیماری لایم است. لایم نام مرضی است که از طریق کنه آلوده به انسان سرایت می‌کند.

حدید در داستان‌واره‌های اینستاگرامی جودی کالا، سرآشپز فلسطینی که او هم دچار لایم بود، آن بیماری را "مرضی نامرئی" خواند.

بلا حدید

 حدید در مطلبی هم نموداری منتشر کرد از راه‌های سرایت لایم در میان مردم و در ادامه با رسم پیکان‌هایی، علایم روزانه خود را روی آن نمودار اعلام می‌کند. سردرد، کاهش قدرت تمرکز و حافظه، حساسیت به نور و صدا، اختلال تیروئید، ورم، درد مفاصل، و بی‌حسی بدن از جمله نشانه‌هایی که او تا کنون مشخص کرده است.

او زیر آن فهرست نوشته است: "شاید از ۱۴ سالگی تا کنون هر روز بی‌برو‌برگرد دست کم ۱۰ تا از این علایم را دارم... اما از ۱۸ سالگی به بعد شدیدتر شده است."

به گفته سازمان خدمات بهداشت عمومی انگلستان، بیماری لایم عفونتی باکتریایی است که ممکن است از طریق کنه آلوده به انسان منتقل شود و معمولاً در صورت تشخیص زودهنگام معالجه‌پذیر است.

 

مدل بلا حدید مدلینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین