کد خبر: 59183 A

روسری‌های جدید برند لویی ویتون جنجالی شد/ عکس

روسری‌های جدید برند لویی ویتون جنجالی شد/ عکس

روسری چفیه مونوگرام لویی ویتون به دنبال انتقادها از این محصول که طراحی آن شباهت زیادی به چفیه فلسطینی دارد، از وبسایت این خانه مد مشهور فرانسوی حذف شد.

ایران آرت: لویی ویتون روسری‌های ۷۰۵ دلاری خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خود جمع آوری کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که این برند لوکس به مصادره فرهنگی تکه لباسی متهم شد که در فرهنگ فلسطینی محبوبیت دارد

لویی ویتون در توضیح روسری چفیه ی خود نوشته بود: "با الهام از چفیه ی کلاسیک و مزین به امضای این خانه مد". به گفته ی این برند، این روسری با "یک تکنیک بافت نقش در پارچه تولید شده که از آن برای ساخت طرح های پیچیده ی مونوگرام بر روی پارچه ی کتان درهم آمیخته بهره گرفته می شود."

این روسری محبوبیت زیادی در کشورهای عربی دارد و برخی آن را نماد ناسیونالیسم فلسطینی می دانند.

به گزارش روزیاتو، دایت پرادا یک بلاگ نظارتی که عملکرد شرکت ها را تحت نظر دارد و خود را "مخل صنعت مد" توصیف می کند، موضوع این روسری را زیر سؤال برد. در حالی که هنوز مدت زیادی از درگیری مرگبار میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی که صدها کشته برجای گذاشته و بخشی هایی از نوار غزه را به کلی نابود ساخته است، دایت پرادا زمان انتخاب شده برای بازاریابی این محصول را زیر سؤال برد.

 

این بلاگ در اینباره نوشت: "بله موضع شرکت کلای لوکس LVMH در عالم سیاست “بی طرفانه” است، اما آن ها در عین حال دارند چفیه های لوگودار ۷۰۵ دلاری تولید می کنند که یک روسری ستنی عربی است که به نماد ناسیونالیسم فلسطینی بدل شده است."

نیهاد اواد، مدیر عامل انجمن روابط آمریکایی – اسلامی درباره ی روسری های چفیه مانند لویی ویتون گفت: "زمانی که برای این کار انتخاب شده وحشتناک است، در خشونتی بی رحمانه علیه یک مردم محبوس غزه، خانواده ها از هم پاشیده، صدها نفر کشته شده و هزاران نفر زخمی شده اند."

"چفیه جایگاه بسیار ویژه و بالایی در قلب ما فلطینی ها دارند و دیدن مصادره شدن آن برایمان بسیار توهین آمیز است، به خصوص حالا، آن هم برای پول در آوردن."

روسری فشن لویی ویتون چفیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین