کد خبر: 60010 A

افشاگری حلیمه عدن درباره کناره‌گیری‌اش از مدلینگ/ حجاب من مدام آب می‌رفت

افشاگری حلیمه عدن درباره کناره‌گیری‌اش از مدلینگ/ حجاب من مدام آب می‌رفت

حلیمه عدن که سه سال قبل تبدیل به اولین مدل محجبه‌ای شد که تصویرش روی مجله ووگ می‌رفت، به تازگی درباره کنار گذشتن حرفه مدلینگ صحبت کرده است.

ایران آرت: وقتی حلیمه عدن اولین مدل لباس با‌حجاب، سال گذشته حرفهٔ خود را ترک کرد امیدوار بود تا باقی زنان مسلمان ناچار به چنین انتخاب دشواری نشوند که میان دین و ایمان و شغل خود یکی را انتخاب کنند.

او می‌گوید:"من می‌خواهم دختران بدانند که من هرچه کردم برای همه‌ٔ آنها بوده است. من از حرفهٔ خود چشم پوشیدم تا زنان دیگر در هر شرایطی بتوانند به راحتی حرف‌شان را بزنند".

اکنون افراد نام‌آوری در عرصهٔ مد در پی راه‌هایی هستند که مدل‌های مسلمان تحت فشار‌هایی مشابه آنچه بر حلیمه گذشت نباشند.

تامی هیلفیگر، طراح مد می‌گوید: "من فکر می‌کنم این بیدار‌باش برای کل صنعت مد بود، چون طراحان و مارک‌های مشهور دیگر فکر می‌کنند ما که خطایی نکرده‌‌ایم."

ببینید: مدل 20 ساله‌ای که ساختارشکنی کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، او مدت‌هاست به طور گسترده‌ای در کمپین‌های مد با حلیمه همکاری کرده و هر دو در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی شرکت کردند تا دربارهٔ نیاز به مقابله با نژادپرستی و تبعیض در صنعت مد گفتگو کنند.

حلیمه می‌گوید: "من دیگر از تصویری که از خودم داشتم فاصله گرفته بودم و حجابم مدام آب می‌رفت. یک بار در برابر دوربین بودم و دختر با‌حجاب دیگری هم حضور داشت. آنها به من اتاقکی دادند ( اتاقک محفوظ و خصوصی که حلیمه می‌توانست در آن لباس عوض کند) و به آن دختر گفتند برود در دستشویی لباسش را عوض کند. وقتی دیدم بین ما اینطور نابرابر و ناروا رفتار می‌کنند، نتوانستم تحمل کنم".

یک بار دیگر هم مکانی برای تعویض لباس در اختیار من گذاشته بودند که فقط با عبور از رختکن مردانه می‌شد به آن رفت. این کار مرا در موقعیت دشواری قرار داده بود.

تامی به حلیمه می‌گوید:"برای من ناراحت‌کننده‌ است که می‌بینم بعضی از طراحان مد یا افراد دیگر می‌خواهند آدم‌ها را تغییر دهند و آنها را آنطور که هستند نمی‌پذیرند. من فکر می‌کنم این اشکال بزرگی در صنعت مد است".

 

 

 

مدلینگ حلیمه عدن مدل محجبه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین