کد خبر: 60370 A

لباس تکراری بپوشید/ از لیدی گاگا تا جنیفر لارنس و کیم کارداشیان

لباس تکراری بپوشید/ از لیدی گاگا تا جنیفر لارنس و کیم کارداشیان

ورساچه امسال پیش قدم این ماجرا بود . این برند پیراهن بنفش بلندی را برای «زندایا» طراحی کرد تا در مراسم Bet Awards بپوشد این لباس فاخر، دقیقا ۱۸ سال پیش با همین استایل البته کمی کوتاهتر توسط همین برند برای «بیانسه » طراحی شده بود .

ایران آرت : آزاده جعفریان : گاهی طراحی یک لباس آنقدر خوب و اصولی است که اگر چند بار هم پوشیده شود چیزی از ارزش های آن کم نمی شود؛ این روزها این یک توصیه پیشرو در دنیای مد است که شناخته شده ترین سلبریتی ها در آن مشارکت دارند.

بزرگان مد هم در این سال ها به تغییرات خرد در طراحی های قدیمی پی برده و مهمترین برندها و طراح ها هم با کمی بالا و پایین کردن و یا حتی گاهی بدون هیچگونه تغییر، لباس ها و مدهای گذشته را دوباره به روی فرش قرمزها آورده اند .

ورساچه امسال پیش قدم این ماجرا بود . این برند پیراهن بنفش بلندی را برای «زندایا» طراحی کرد تا در مراسم Bet Awards بپوشد این لباس فاخر، دقیقا ۱۸ سال پیش با همین استایل البته کمی کوتاهتر توسط همین برند برای «بیانسه » طراحی شده بود . بیانسه هم در همین مراسم این لباس را به تن کرده بود. این علاوه بر مد ،طراحی و استایل ،تلاش برای همه گیری یک فرهنگ است . فرهنگ سازی درست در زمینه مد . گرچه باور عمومی بر این است که تلاش برندها بر مصرف گرا بار آوردن مخاطبان شان است؛ ولی این چهره ظاهری ماجراست آنچه در پشت پرده می گذرد وظایف انسان دوستانه و ترغیب عموم برای یادگیری فرهنگی درست است .

مراسم کن این دوره نیز از این روش بی بهره نبود و خانم «بلا » در این مراسم پیراهنی را برتن داشت که نوزده سال پیش بدون هیچ تغییری بر تن مدل معروف آن زمان « نائومی کمبل » بود . این پیراهن که اتفاقا از برترین لباس های کن این دوره شمرده شد توسط طراح معروف «ژان پال گاتیه » اجرا شده بود .

همانطور که گفتیم ورساچه تاثیر زیادی بر روی این فرهنگ داشته وحتی لباسی که «جنیفر لارنس » در سال ۲۰۱۸ برتن داشت را دو بار پیش از این به روی سن فرستاد یکبار در سال ۲۰۱۲ توسط «لیدی گاگا » و بار دیگر در سال ۱۹۹۴ برتن «الیزابت هارلی » کرد . این عمل جسورانه توسط برند ورساچه بسیار قابل ستایش است و البته در کنار ورساچه، سلبریتی هایی که برای بار دوم و سوم لباس را برتن می کنند نیز باید ستایش شوند زیرا که قطعا بسیاری از برندهای معروف دنیای مد در نوبت دیده شدن لباس هایشان بر تن این افراد هستند .

«الکساندر مک کویین » طراح دیگری است که در جشن «ونیتی فیر اسکار» ۲۰۲۰  لباسی را برای «کیم کارداشیان » طراحی کرد که این لباس در سال ۲۰۰۳ بدون هیچگونه تغییری توسط  « انجی برت » مدل این برند پوشیده شده بود .

از سلبریتی ها که بگذریم به حتم تکراری پوشیدن عروس خانواده سلطنتی «کیت میدلتون » بر کسی پوشیده نیست . کفش کرم رنگ پاشنه بلند خانم کیت بارها و بارها با لباس ها مختلف پوشیده شده تا آنجا که حتی کیت در مراسم عروسی سلطنتی پرنس هری نیز از لباس تکراری استفاده کرد و در مصاحبه با خبرنگاران در مورد پوشش تکراری اش گفت : من از اعضای خانواده سلطنتی هستم . مدل نیستم بنابراین نیاز نیست از پوشیدن لباس های تکراری هراسی داشته باشم .

کیت بارها بارها در سال ها و مراسم متفاوت لباس های تکراری برتن کرده و شاید این فرهنگ از پرنسس دایانا به کیت رسیده باشد زیرا همگان معتقدند ، کیت به نوعی یادآورد استایل پرنسس دایاناست و دوست دارد مردم بریتانیا، او را دنباله روی مادر شوهرش بدانند . در ادامه باید از «مگان مرکل » ستایش کرد که به گفته بزرگان مد او طراح لباس و هماهنگ کننده لباس ندارد و خودش با توجه به مکان و زمان، لباس ها را ست کرده و می پوشد که این برای یک عضو خانواده سلطنتی یک امر عجیب است .

مگان حتی در مراسم ازدواجش که همه در انتظار دیدن لباس و جوهراتش بودند با ساده ترین لباس ممکن ظاهر شد و این فرهنگ سازی در جامعه پر زرق و برق انگلستان به منصه ظهور رساند .

حالا شما به خودتان فکر کنید تا به حال چند بار لباس تکراری پوشیده اید و این دنیای مجازی و ترغیب مصرف گرایی تا چه اندازه شما را تحت تاثیر قرار داده است؟

 

 

 

لیدی گاگا آزاده جعفریان کیم کارداشیان بلا حدید جنیفر لارنس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین