کد خبر: 61022 A

بازگشت مهم‌ترین رویداد مد جهان/ تم مت گالا ۲۰۲۱ چیست؟

بازگشت مهم‌ترین رویداد مد جهان/ تم مت گالا ۲۰۲۱ چیست؟

مراسم مت گالا که بزرگ‌ترین رویداد مد جهان است و با لباس‌های عجیب و غریب مهمان‌هایش شناخته می‌شود به زودی در نیویورک برگزار خواهد شد.

ایران آرت: مت گالا بزرگ‌ترین شب سال در دنیای خوش‌پوشی است. مراسم سال گذشته به دلیل همه‌گیری فعلی لغو شد و این به معنی آن است که مراسم پیش رو، اولین مراسم پس از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

مراسم مت گالا که به منظور گرامیداشت و جمع‌آوری منابع مالی برای نمایشگاه جدید موسسه پوشاک موزه هنر کلانشهر نیویورک برگزار می‌شود، معمولا پس‌زمینه‌ای (تم) با محور آثار هنری که قرار است به نمایش گذاشته شوند، دارد. پس‌زمینه (تم) سال‌های گذشته پانک [از زیرشاخه‌های موسیقی راک]، مذهب، و کمپ [سبکی در دنیای مد و لباس] بودند.

ایندیپندنت نوشته است مراسم مت گالای امسال (۲۰۲۱) چند روز بعد در همین ماه میلادی برپا می‌شود و گرچه فهرست مهمانان تا لحظات آخر کاملا محرمانه باقی می‌ماند، ما از برخی از جزئیات مهم آن خبر داریم.

مت گالا امسال چه زمان برگزار می‌شود؟

مت گالا امسال (۲۰۲۱) روز دوشنبه، ۱۳ سپتامبر، در موزه هنر کلانشهر نیویورک برگزار می‌شود.

زمان‌بندی برنامه هنوز منتشر نشده است ولی مراسم فرش قرمز معمولا حوالی ساعت ۱۷ به وقت شرق آمریکا شروع می‌شود.

590a15e2dd08955f6a8b4a01-750-562

مضمون مت گالای امسال چیست؟

مت گالا در سال ۲۰۲۱ همه‌ چیز درباره مد آمریکایی را گرامی می‌دارد. نمایشگاه سالانه در دو بخش ارائه خواهد شد: "در آمریکا: فرهنگ خوش‌پوشی" و "در آمریکا: گلچین خوش‌پوشی". هر دو نمایش را اندرو بولتون طراحی می‌کند که طراح برگزیده وندی یو، رئیس موسسه پوشاک موزه، است.

نمایشگاه اول از ۱۸ سپتامبر افتتاح خواهد شد و  به اینکه در سال‌های اخیر خوش‌پوشی در ایالات متحده چگونه تغییر کرده و چگونه تحت تاثیر سیاست و عدالت اجتماعی قرار گرفته است، نگاهی می‌اندازد.

قسمت دوم نمایشگاه از ۵ مه ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد و با مراسم دوم مت گالا همراه خواهد بود که جشن افتتاحیه آن در تاریخ ۲ مه برگزار می‌شود.

6

آقای بولتون به نشریه ووگ گفت: "من واقعا تحت تاثیر واکنش طراحان آمریکایی به فضای اجتماعی و سیاسی کشور قرار گرفته‌ام؛ به ویژه درباره فراگیری تمام اشکال بدن و سیال بودن جنسیت و به نظر من کارهای آنان خیلی خیلی بازتاب‌دهنده خود واقعی است."

او ادامه داد: "واقعا اعتقاد دارم خوش‌پوشی آمریکایی در حال سپری کردن دورانی رنسانس مانند است. به نظرم طراحان آمریکایی به ویژه طراحان جوان، خیلی بیشتر از همتایان اروپایی خود، شاید به استثنای طراحان انگلیسی، در مباحث تنوع و فراگیری و همچنین پایداری طبیعت و شفافیت سیاست پیشتازند."

لیدی گاگا مت گالا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین