کد خبر: 796 A

گزارشی تصویری از علاقه‌مندان به شلوارهایی که از مد نمی‌افتند

به دنبال دخترپسرهای جین‌پوش در خیابان‌های تهران

به دنبال دخترپسرهای جین‌پوش در خیابان‌های تهران

از بچه چندماهه تا سالمندان و از شخصیت‌های مشهور و سرشناس گرفته تا کارگر یکی از این شلوارها را دارند. جین از آن دست لباس‌هایی است که کهنه و رنگ و رو رفته آن هم جذابیت‌های خودش را دارد. شاید به همین دلیل است که شلوار جین سنگ‌شورشده و پاره هم طرفداران زیادی در دنیا دارد.

ایران‌آرت: «مد در خیابان»، نام پروژه‌ای از عکاسی بود که پیش از این در سایت مدآنلاین، دنبال می‌شد. این قسمت که می‌خوانید، یکی از آن گزارش‌هاست که رویا مرادی، سراغ جین‌چوشان و جین‌پوشی در تهران رفته است:

این روزها پارچه‌های جین‌نما زیاد شده‌اند. تنها وجه اشتراکشان هم با جین‌ها، شاید آبی‌بودنشان باشد؛ شلوارها یا لگ‌هایی ارزان‌قیمت که با شمایل جین تولید می‌شوند. اما جین کجا و اینها کجا؟! جنس شلوار جین از پارچه‌ای کتان با بافت راه‌راه و ضخیم است که از بدو ورود آن به ایران با نام «لی»(Lee) که نام برند معروف شلوار جین در آن زمان است، شناخته شده و همانند برندهای معروف دیگر که از قدیم نامشان روی محصولات جا خشک کرده، لی هم ماندگار شده است.

جین‌ها در ابتدا پارچه‌های ضخیم و کلفتی داشتند و در طبقه کارگری و برای لباس کار استفاده می‌شدند. اما امروز که داریم راجع به آن صحبت می‌کنیم می‌توانیم از تنوع  ‌این شلوارها با کیفیت‌های مختلف از نظر ضخامت و نازکی پارچه و مدل‌ها و طرح‌های متفاوت نام ببریم. بازار این جنس همیشه داغ هست. حتی با تغییر فصل هم به کنار نمی‌رود و در کمد لباس‌هایمان ردیف اول را برای خودش دارد. محدودیت سنی ندارد و مختص گروه خاصی نیست. از بچه چندماهه تا سالمندان و از شخصیت‌های مشهور و سرشناس گرفته تا کارگر یکی از این شلوارها را دارند. جین از آن دست لباس‌هایی است که کهنه و رنگ و رو رفته آن هم جذابیت‌های خودش را دارد. شاید به همین دلیل است که شلوار جین سنگ‌شورشده و پاره هم طرفداران زیادی در دنیا دارد. مردم شلوار جین را می‌پوشند چون از نظرشان، راحت و بادوام است و با آن خوشتیپ به نظر می‌آیند و حس جوانی و شتاب و شیطنت‌آمیزی به آنها دست می‌دهد.

این‌بار در «مد در خیابان»، به سراغ جین پوش‌های شهر که کم هم نیستند آمدیم و از آنها خواستیم مهمان دوربین ما باشند. در اینجا تنها چند نمونه از مجموعه مدل‌های جین که هر روز پای عابرانی که از کنارمان می‌گذرند، می‌بینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین سالمندان عکاسی مد zwnj
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین