کد خبر: 17041 A

فروش خانه‌های تاریخی به قیمت 6 هزار تومان!

فروش خانه‌های تاریخی به قیمت 6 هزار تومان!

200 خانه تاریخی به قیمت 6 هزار تومان به فروش گذاشته است؛ اما چرا؟!

ایران آرت: در  ایتالیا شهری به نام اولولای وجود دارد که خانه هایش را فقط به قیمت یک دلار می فروشد، آن هم خانه های تاریخی! بله، این یک شوخی نیست و همه چیز واقعیت دارد. در واقع قیمت صحیح، ۱ دلار و ۲۰ سنت است. اولولای شهری در ساردینیا است و در واقع یک جزیره ی بسیار زیبا در ساحل ایتالیا است که بیشتر از همه به خاطر سواحل بسیار زیبا و شنی اش مشهور است. شن های ساحل در این منطقه به رنگ سفید است و زیر پرتوهای طلایی خورشید می درخشند، خانه های این شهر تاریخی هستند و قدمت بعضی از آن ها به هزار سال پیش بر می گردد. پس با این وجود، به نظرتان چرا باید چنین جای خوش آب و هوا و زیبایی خانه هایی به این ارزانی و تقریبا رایگان داشته باشد؟

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از وبسایت mydomaine.com، این شهر در سال های اخیر به شدت با کاهش جمعیت روبرو بوده است و به همین خاطر ۲۰۰ خانه ی تاریخی اش را برای فرو گذاشته است تا از این طریق بتواند تاریخ در حال نابودی خود را نگه دارد. خریدارانی که این خانه ها را می خرند باید آستین هایشان را بالا بزنند و شروع به تعمیر خانه های خریداری شده بکنند چون به خاطر قدیمی بودنشان شدیدا نیاز به تعمیر دارند.

شهر اولولای

به عنوان جزیی از قرارداد این خانه های ۱ دلاری، دارندگان این خانه ها باید ظرف مدت ۲ سال کاملا آن را نو کنند. شهردار این منطقه به نام Efisio Arbau در مصاحبه ای گفته است تمام هم و غم و دغدغه ی من این بوده است که سنت های منحصر بفرد و تاریخ درخشانی که این شهر دارد را از خطر نابودی نجات دهم و میراثمان را برای نسل های بعدی نگه دارم. ما همیشه انسان های محکمی بوده ایم و در سخت ترین شرایط هم دوام آورده ایم و حالا اجازه نمی دهیم که شهرمان بمیرد.

اگر همیشه رویای داشتن یک خانه در روستایی در ایتالیا را در سر می پرورانده اید، بالاخره وقتش رسیده تا رویایتان را واقعی کنید. حالا می توانید یکی از خانه ها را با قیمت فقط یک دلار خریداری کنید! این روستا که البته به شهر هم معروف است، همه چیز را برای کشاندن مردم به سمت خود دارد از تاریخ گرفته تا زیبایی و مردم خوب. البته همان طور که در بالا هم اشاره شد، خانه هایی که در اولولای ایتالیا به فروش می رسند در شرایط خوبی به سر نمی برند و در صورت خریدن یکی از آن ها باید برای تعمیر آن خودتان اقدام کنید.

 
معماری اماکن تاریخی اولولای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین